۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84668015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۲۴ هکتار اراضی ملی  استان اردبیل به بیت‌المال بازگردانده شد

اردبیل- ایرنا- رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۶۲۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده در این استان در ۱۱ ماهه سال‌جاری به بیت‌المال بازگردانده شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز چهارشنبه در این زمینه اظهار کرد: رفع تصرف این زمین‌ها با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال با تلاش‌ها و پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های عضو شورا محقق شد.

وی همچنین بیان کرد: ۱۶ مورد مستحدثات غیرقانونی در اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل نیز در این مدت با مساحت ۶.۱ هکتار شناسایی و قلع و قمع گردید.

رییس‌کل دادگستری استان اردبیل افزود: در حوزه آزادسازی حریم راه‌ها هم ۳۲۰ هکتار که به طریق کشت و زرع و درختکاری مورد تعرض قرار گرفته بود، آزادسازی و ۶۱ مورد اعیانی احداث شده غیرمجاز قلع و قمع شد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته بین دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی استان اردبیل در ۱۳ هکتار از اراضی زراعی که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده و اعیانی‌هایی که در آنها احداث صورت گرفته بود،قلع و قمع و به وضع سابق اعاده گردید.

حجت‌الاسلام کثیرلو، حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را از اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و اضافه کرد: با هر گونه سهل‌انگاری در امر صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز با متخلفان و مجرمانی که با تخریب، تصرف و تعرض به این اراضی در صدد سوء‌استفاده باشند، مطابق قانون با شدت برخورد می‌شود.

استان اردبیل با وسعت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومترمربع، دارای ۹۰۳ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha