دادگستری اردبیل با سهل‌انگاری در صیانت اراضی ملی قاطعانه برخورد می‌کند

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از برخورد جدی و قاطعانه دستگاه قضایی با هر گونه سهل‌انگاری در صیانت از اراضی ملی و حقوق بیت‌المال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز سه‌شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در انجام وظایف ذاتی خود مصمم‌تر و قاطعانه‌تر عمل کنند، تصریح کرد: در ساخت و سازها و مستحدثات غیرقانونی، هیچگونه چشم‌پوشی قابل قبول نیست و هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز باید سریع قلع و قمع شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی از طریق مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در صدور اسناد تک برگی ایجاد شده است، از زارعان و کشاورزان خواست از این فرصت برای اخذ سند تک برگی به زمین‌های کشاورزی استفاده کنند.

مقام عالی قضایی استان اردبیل با اشاره به همکاری خوب و مطلوب بین مجموعه‌های قضایی، اجرایی و انتظامی استان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات با افزایش سطح همکاری‌ها و از طریق استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌ها قابل حل است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در دفاع از حقوق بیت‌المال با مخربین و متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی مطابق با قانون به‌شدت برخورد می‌کند و پس از قلع و قمع و رفع تصرف اراضی باید دستگاه‌های صاحب اراضی در صیانت از اراضی اهتمام جدی داشته باشند و سهل‌انگاری مدیران و مسئولان به‌منزله ترک فعل تلقی شده و با متخلّف در هر جایگاه و سمتی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین انشعابات غیرمجاز چاه‌های آب را تهدیدی جدی دانست و گفت: تمام چاه‌های غیرمجاز باید پلمب شده و برداشت آب در سطح مجوزهای داده شده باشد.

ضرب‌الاجل ۲ ماهه به بنگاهداران غیرمجاز

کثیرلو همچنین با اشاره به تخلفات بنگاه‌های معاملاتی غیرمجاز و به تبع آن تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی تصریح کرد: بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو ۲ ماه فرصت دارند تا به اخذ مجوز قانونی فعالیت اقدام کنند، در غیر این‌صورت نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.

وی افزود: دادستان‌های حوزه‌های قضایی مکلف هستند این موضوع را به جد از مجموعه‌های مرتبط پیگیری و دستورات لازم قضایی را صادر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha