پلیس راهور همدان: موتور راکبان متخلف تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شود

همدان - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اجرای طرح نظم بخشی به تردد موتورسواران، گفت: در این طرح ضمن برخورد با موتورسواران متخلف، موتور راکبان متخلف نیز تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در پارکینگ توقیف خواهد شد.

سرهنگ «فرخ جمالی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح  نظم بخشی به تردد موتورسواران از روز گذشته در سطح این شهرستان آغاز شده و در روز نخست اجرای طرح بیش از ۲۵۰ موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی با اشاربه اینکه اغلب راکبان این موتورها افراد جوان و نوجوان فاقد گواهینامه هستند، اظهار داشت: این طرح با هدف انضباط‌ بخشی به تردد موتورسیکلت ها و ایجاد نظم در سطح معابر و حفظ امنیت و آرامش شهروندان اجرا می شود.

به گفته وی، ماموران پلیس راهور در جریان اجرای این طرح، وسیله نقلیه موتورسوارانی که اقدام به حرکت خلاف در معابر، تردد در پیاده روها، مخدوش کردن و پوشاندن پلاک، عبور از چراغ قرمز، لایی کشیدن و تک چرخ، ایجاد آلودگی های صوتی و صداهای ناهنجار می کنند را توقیف و راهی پارکینگ می کنند.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان اظهار داشت: لایی کشیدن، تک چرخ، تردد در پیاده راه و بوستان ها و ایجاد مزاحمت برای مردم از جمله موارد تخلف در اجرای این طرح است که ماموران پلیس در صورت مشاهده هر یک از این موارد تخلف، موتورسیکلت را توقیف و تا پایان تعطیلات نوروزی در پارکینگ نگهداری می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین حرکت با موتورسیکلت های بدون پلاک، رانندگی بدون گواهینامه، انجام حرکات مخاطره آمیز، ورود به داخل بوستان ها و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، همراه نداشتن مدرک هویتی و بیمه نامه به لحاظ قانونی تخلف است و با راکبان متخلف موتورسیکلت ها برخورد می شود.

بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان همدان تردد دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha