۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84668960
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عاملان قطع درختان جنگلی مریوان شناسایی شدند

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبر: 84668960
عاملان قطع درختان جنگلی مریوان شناسایی شدند

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از شناسایی چهار نفر از عاملان اصلی قطع درختان باارزش جنگلی این شهرستان خبر داد.

آزاد نامداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از دریافت گزارشی از همیاران طبیعت مبنی بر قطع درختان جنگلی از نوع گونه بلوط در روستای چناره از توابع بخش سرشیو بلافاصله نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

وی افزود: بعد از بررسی دقیق و مستندسازی لازم از منطقه درختان جنگلی قطع شده به محوطه اداره منابع طبیعی منتقل شدند و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این تخلف آغاز شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: بعد از تکمیل اطلاعات و تحقیقات انجام شده مشخص شد که متخلفین اصلی قطع درختان جنگلی این منطقه چهار نفر از اهالی روستای چناره هستند.

وی ادامه داد: برای تکمیل پرونده تخلف، این چهار متخلف به اداره منابع طبیعی احضار شدند که بعد از پایان تحقیقات پرونده برای اعمال اشد مجازات برای این افراد سودجو به مراجع قضایی ارسال می شود.

نامداری از عموم مردم، دوستداران و همیاران طبیعت تقاضا کرد ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های تخریب و تصرف قطع چوب غیر مجاز و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha