۹۸ پرونده تخلف صنفی مرتبط با محدودیت‌های کرونایی در مهاباد تشکیل شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۹۸ پرونده تخلف صنفی مرتبط با عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی طی موج ششم کرونا برای اصناف این شهرستان به ثبت رسید.

بهاء الدین حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه گذشته و همزمان با شیوع موج ششم سویه جدید کرونا بیش از هزار و ۸۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی مهاباد انجام شده که طی آن ۳۵۳ اخطاریه نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه این بازرسی ها منجر به تشکیل ۹۸ پرونده برای متخلفان شده است ادامه داد: در همین ارتباط هم هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد خوراکی غیربهداشتی نیز کشف و با هماهنگی مقام قضایی در مکان مناسب معدوم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه ۶ واحد صنفی نیز علاوه بر تشکیل پرونده تخلف به علت تکرار عدم رعایت دستورالعمل ها به دادگاه معرفی شدند، اظهار داشت: در این مدت یک واحد صنفی نیز پلمب شده است.

حسینی، با اشاره به اینکه شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تخلفات بهداشتی را گزارش دهند، بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی مهم‌ترین روش‌های مقابله با بیماری کرونا است که باید توسط شهروندان رعایت شود.

حسینی بیان کرد: تکمیل فرآیند واکسیناسیون، نقش بسزایی در ایجاد ایمنی جامعه و کنترل کرونا دارد از این رو از شهروندان درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن خود و دیگر اعضای خانواده اقدام کنند.

وی وضعیت کرونایی این شهرستان را در زمان حاضر قرمز اعلام کرد و گفت: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به صورت کامل توسط اصناف و بازاریان رعایت شود تا بتوان پیک ششم را کنترل کرد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر بر اثر این بیماری در این شهرستان فوت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha