امام جمعه ارومیه: اجرای طرح کاداستر نیازمند فرهنگ سازی در جامعه‌ است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: فرهنگ سازی در مورد اجرای طرح کاداستر باید مورد توجه باشد و تمامی ائمه جمعه و جماعات آماده هستند تا سازمان ثبت اسناد و املاک را در اجرای طرح حدنگار کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در دیدار با معاون رییس قوه قضائیه و رییس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: مطالب این حوزه باید از سوی سازمان ثبت اسناد به صورت شفاف اعلام و به مردم گفته شود.

وی ادامه داد: در همه مجموعه‌ها یکی از مسائل اساسی که باید مد نظر قرار گیرد، مساله تقوا و خدا ترسی است که اثرات مثبت زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: اولین اثر تقوا در دستگاه‌ها این است که مدیران در مدیریت موفق بوده و خداوند گره از مشکلات آنان باز خواهد کرد.

معاون رییس قوه قضائیه و رییس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: لایه سخت در اجرای طرح حدنگاری که مربوط به اراضی کشاورزی است شروع شده و از این لحاظ اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی تقاضا محور بوده و با درخواست و ارائه اسناد از سوی کشاورزان صورت می‌گیرد.

حسین بابایی افزود: در بحث فرهنگ سازی و بیان فواید اجرای طرح حدنگار و تشویق مردم برای همکاری در اجرای این طرح نیازمند حمایت از طرف ائمه جمعه و جماعت، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا هستیم.

وی افزود: یکی از فواید اجرای طرح حدنگار و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، برطرف شدن بسیاری از منازعات و اختلافات بین کشاورزان در بحث مالکیت است که نتیجه آن کاهش ورودی پرونده به محاکم دادگستری است.

وی افزود: بر اساس آمار اعلامی نزدیک به ۳۰ درصد از پرونده های وارده به دادگستری به طور مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به بحث مالکیت است.

به گزارش ایرنا، معاون رییس قوه قضائیه و رییس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفری یک روزه به آذربایجان‌غربی ساختمان کانون سردفتران دو دفتریاران را افتتاح کرد و دیدار صمیمی با کارکنان این سازمان در استان داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha