رئیس کل دادگستری: شمار حوزه های قضایی استان همدان افزایش می یابد

همدان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: حوزه قضایی بخش شیرین سو به منظور تسهیل در دسترسی به خدمات در شهرستان کبودرآهنگ راه اندازی شده و به زودی دو حوزه قضایی جدید در استان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا از دادگستری کل استان همدان، محمدرضا عدالتخواه روز پنجشنبه در گردهمایی رؤسا و دادستان های استان همدان اظهار داشت: دستگاه قضایی استان رتبه نخست کشور در دو شاخص اتقان آراء و صلح سازش دارد.
وی اضافه کرد: فعالیت اثر بخش کمیته معتذرین سبب گذشت ۶۰ میلیارد تومانی شاکیان از نظر جنبه خصوصی و ۲۵ میلیارد تومان از نظر جنبه عمومی پرونده ها شد.
رییس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: به دنبال تشکیل کمیته معتذرین ۱۴ هزار و ۶۹۰ نفر از متهمان برای عذرخواهی از شکات پیش قدم شدند که تاکنون پرونده هشت هزار و ۷۵۰ نفر با گذشت شاکیان ختم به مصالحه شده است.
عدالتخواه از عفو ۸۹ نفر زندانی این استان در روزهای اخیر خبر داد و گفت: می طلبد از مباحث قرآنی و آموزه های دینی برای اصلاح و تربیت زندانیان کمک گرفت و شرایط را برای افزایش میزان عفو و گذشت شاکیان پرونده فراهم کرد.
وی بیان کرد: سند تحول و تعالی دستگاه قضا به دنبال تحول عمیق و بنیادین در حوزه های قضایی است.
رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه امروز دستگاه قضایی در مسیر برنامه های تدوین شده خود قرار گرفته است، افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی برای ایجاد صلح و سازش یکی از اولویت های سند تحول و تعالی قوه قضاییه است.
عدالتخواه گفت: کمیته های مصلحین و طرح شمیم رضوی با رویکرد کمک گرفتن از آحاد مردم برای ایجاد صلح و سازش در جامعه فعال شده است.
وی همچنین خواستار توجه بیشتر قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان همدان به اجرای طرح وکلای مصلح در حوزه های قضایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha