طالبان: مشکلات اقتصادی افغانستان، نتیجه ۲۰ سال حضور کشورهای خارجی است

تهران- ایرنا- یک مقام اقتصادی طالبان، مشکلات اقتصادی افغانستان را ناشی از ۲۰ سال حضور نیروهای خارجی در افغانستان دانست و به شهروندان این کشور اطمینان داد که اقتصاد این کشور رو به بهبود است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، نماز عید قربان افغانستان، صبح امروز با حضور عبدالغنی برادر آخوند، عبدالحکیم حقانی، مولوی عبدالکبیر، وزرای طالبان و تعدادی از مقامات این گروه برگزار شد.

قبل از اقامه نماز، عبدالغنی برادر آخوند، به سخنرانی پرداخت و گفت: خارجی‌ها شایعات را درباره چالش‌های اقتصادی افغانستان پخش کرده و مردم را به ترک کشور تشویق می‌کنند.

وی افزود: شهروندان ثروتمند باید در این روزهای فرخنده دست شهروندان فقیر خود را بگیرند تا همه شهروندان بتوانند این روزهای فرخنده را به خوبی سپری کنند.

آخوند تصریح کرد: کشورهای خارجی هنوز افغان‌ها را در آرامش رها نمی کنند، شایعه می‌کنند که مشکلات اقتصادی در افغانستان وجود دارد و مردم را تشویق به ترک کشور می کنند.

وی مشکلات اقتصادی و خشکسالی های مداوم در کشور را نتیجه ۲۰ سال حضور نیروهای خارجی دانست و اظهار داشت: طالبان در تلاش است تا مشکلات اقتصادی موجود را حل کرده و به شهروندان کشور اطمینان می دهد که اقتصاد کشور رو به بهبود است.

این مقام اقتصادی طالبان اضافه کرد: طالبان در زمینه های مختلف برای آبادی کشور و رفع و مشکلات اقتصادی موجود کار را آغاز کرده است که یکی از آنها بازسازی شاهراه ها، حل مشکلات و اطمینان دادن به شهروندان از بهبود وضعیت اقتصاد کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: فرصت های شغلی فراهم شده است و به شهروندان اطمینان می دهم که بعد از عید، کار ساختمانی اصلی شاهراه سالنگ نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه ۷ تیر ماه، در افغانستان عید قربان اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha