۱۸ درصد جمعیت پنج تا ۱۱ سال استان همدان علیه کرونا واکسینه شدند

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در این استان رو به افزایش است گفت: ۱۸ درصد جمعیت پنج تا ۱۱ سال استان تاکنون نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند.

به گزارش ایرنا،«محمد مهدی مجذوبی» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: همچنین در زمینه بانوان باردار با اجرای طرح واکسیناسیون فعال و رهگیری بانوان، آمار واکسیناسیون این قشر رو به افزایش بوده و در نوبت اول به  ۸۹ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: آمار بستری در همه شهرستان های این استان از روز گذشته به طور محسوسی کاهش یافته و از ۲۹۹ نفر به ۲۳۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: مرکز جدید و منتخب در شهرک شهید بهشتی شهر همدان با هدف تقویت و سرعت بخشیدن به آمار واکسیناسیون راه اندازی شده است.

بازرس ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: برنامه‌هایی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و در بخش حمایتی در دست اجرا بوده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بسته حمایتی و کمک های مومنانه توزیع می شود.

سردار «مهدی فرجی» افزود: با توجه به محدودیت های سفر در ۲ سال گذشته بنابراین باید تدابیر لازم برای پیشگیری از کمبود پزشک در تعطیلات نوروزی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: آمار بستری کرونا رو به ایستایی با شیب کاهشی در برخی شهرستان ها و مراجعه بیماران سرپایی به اورژانس بیمارستان ها رو به کاهش است و به آهستگی در حال خروج از پیک ششم کرونا هستیم.

«فاطمه اسدی ترکمانه» تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن نوروز ۱۴۰۱ با هماهنگی فرمانداران می توان مهلتی برای تزریق واکسن توسط کسانی که قصد سفر دارند پیش بینی کرد تا سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.

وی ادامه داد: نیازمند بهره گیری از ظرفیت تابلوها، بیلبوردها و راهنمای شهری سفرهای نوروزی برای انعکاس پیام های بهداشتی در حین سفر هستیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز گفت: ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ بیمار کرونایی بالای ۱۲ سال در بیمارستان این شهرستان بستری شدند که بررسی بر روی این تعداد بیمار نشان داد که تزریق هر دُز واکسن هفت درصد میزان فوت در بین بیماران بستری این شهرستان را کاهش داده است.

دکتر «ایرج صالحی» افزود: همچنین بیمار «اینتوبه» یا لوله‌گذاری نایی در این شهرستان نداشته ایم و تزریق نکردن واکسن ۲.۵ برابر احتمال بستری شدن و داشتن بیماری زمینه ای ۵۰ درصد احتمال فوت بیماران کرونایی را افزایش داده است

وی خاطرنشان کرد: همه بیماران بدحال بستری در بیمارستان اسدآباد نسبت به تزریق واکسن مقاومت کرده که درصد بالایی از آنها دارای سنین بالای ۸۰ سال سن دارند.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، علت تزریق نکردن واکسن توسط افراد را تبلیغات منفی علیه واکسن در شبکه های اجتماعی دانست.

وی تاکید کرد: افزایش مراجعه افراد به مطب های خصوصی و تجویز «آنتی بیوتیک ها» روند بهبود بیماری کرونا را به تاخیر انداخته و سبب افزایش ورودی به بیمارستان شده است که با توجه به الکترونیکی شدن نُسخ می طلبد در این باره با هماهنگی نظام پزشکی آموزش های لازم به پزشکان ارائه شود.

به گزارش ایرنا، هم اینک از مجموع ۱۰ شهرستان تابع استان همدان شهرستان فامنین، رزن و درگزین در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha