سوریان: در رده نوجوانان نتیجه‌گرا نیستیم و هدفمان پشتوانه‌سازی است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با اشاره به اینکه ۳۵۰ ورزشکار در قالب ۳۵ تیم در رقابت‌های قهرمانی کشور حضور داشتند، گفت: سطح کیفی و فنی این دوره از مسابقات از لحاظ کمی قابل قبول و از لحاظ کیفی بالا بود. ما نتیجه گرا نیستیم بلکه نوجوانان فرصت زیادی دارند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان کشور در حالی روزهای ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان برگزار شد که در پایان تیم شهرداری مسجد سلیمان به عنوان قهرمانی دست یافت.

«محسن سوریان» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص سطح این دوره از پیکارها اظهار کرد: به لحاظ کمی و کیفی این رقابت‌ها خوب برگزار شد. با توجه به اینکه مسابقات برون مرزی نداریم، قبل از آن درگیر کرونا بودیم و باشگاه نیز بسته بود و فرنگی‌کاران تمرینی نداشتند. در صدد هستیم تا در چند ماه آینده با برگزاری اردوها سطح آمادگی فرنگی‌کاران نوجوان بیشتر شود.

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان در خصوص شرایط تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی با توجه به عنوان پنجمی این تیم در سال ۲۰۲۱ گفت: به طور حتم امسال کار سختی را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان داریم. کشتی‌گیرانی که در این رده سنی هستند در هیچ رویدادی کشتی نگرفته‌اند و درنتیجه شرایط برای حضور در چنین مسابقاتی دشوار خواهد شد. ما نتیجه گرا نیستیم بلکه نوجوانان فرصت زیادی دارند و در این خصوص از طریق فدراسیون در نظر داریم تا سطح فنی آنان را بالا برده و پشتوانه‌سازی کنیم.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان ادامه داد: در مسابقات اخیر کشتی فرنگی نوجوانان کشور سه نفر نخست هر وزن برگزیده شده که در مسابقات انتخابی که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، از طریق اردوهای داخلی ترکیب تیم مشخص می‌شود.

۵ اردوی آماده‌سازی تیم کشتی فرنگی نوجوانان

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان همچنین در خصوص برنامه‌های آتی این تیم اضافه کرد: در نظر داریم تا از فرودین ماه سال آینده، نسبت به برگزاری ۵ اردوی داخلی اقدام کنیم. این اردو تا مردادماه ۱۴۰۱ به میزبانی شهرهای مختلف ادامه دارد.

سوریان در خصوص ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان گفت: ترکیب تیم ملی ابتدا در اردیبهشت ماه برای مسابقات قهرمانی آسیا در عربستان اعلام خواهد شد و سپس برای مسابقات جهانی ایتالیا نیز در زمان خودش اطلاع رسانی می‌شود.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۱ روزهای اول تا سوم مرداد ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط سیدمصطفی رضایی و علیرضا عبدولی در اوزان ۶۰ و ۷۱ کیلوگرم صاحب مدال نقره و علی جلالی عبدالوند در وزن ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. علی احمدی وفا در وزن ۴۵ کیلوگرم نیز پنجم شد. در پایان این مسابقات تیم‌های گرجستان، اوکراین و روسیه به ترتیب با ۱۴۱، ۱۲۷ و ۱۲۴ امتیاز عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند. تیم ایران نیز با کسب ۸۱ امتیاز پنجم شد.

پیکارهای نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۲ به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد. 

تیم کشتی فرنگی نوجوانان در سال ۲۰۱۹ با کسب ۴ مدال و ۱۴۸ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت تا برای چهارمین سال پی در پی این عنوان را به خود اختصاص دهد. امیررضا ده‌بزرگی در ۴۸ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۵۱ کیلوگرم، رضا ساکی در ۷۱ کیلوگرم و شاهرخ میکائیلی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم ۴ کشتی‌گیر برنده مدال طلا برای تیم ایران بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha