تاکید شورای فرهنگ عمومی آستارا بر ایجاد فروشگاه‌های محصولات فرهنگی

آستارا - ایرنا - شورای فرهنگ عمومی آستارا با توجه به گردشگرپذیر بودن و پیشینه این شهرستان در حوزه‌های فرهنگ و تاریخ، بر راه‌اندازی فروشگاه‌های محصولات و کالاهای فرهنگی و سوغاتی‌های محلی با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی آستارا روز شنبه در دفتر خود در جلسه این شورا گفت: گاهی برای تهیه یک محصول یا کالای فرهنگی باید به شهرستان های دیگر مراجعه کنیم و متاسفانه مراکز عرضه کالاهای فرهنگی در بازارهای آستارا، به تناسب سایر فروشگاه ها و مشاغل افزایش نیافته است.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی نقش بخش خصوصی را برای ایجاد فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مهم دانست و از متولیان امر خواست با اعمال مشوق های اقتصادی، زمینه مشارکت فعالان بخش خصوصی را در این راستا فراهم کنند.

وی همچنین از تهیه فهرستی از برنامه های فرهنگی برای اجرا در سال آینده خبر داد و افزود: این برنامه ها به مراجع بالادستی پیشنهاد خواهد شد و در صورت تایید و تصویب، با همکاری دستگاه ها به مرحله اجرا در خواهد آمد.

سرپرست فرمانداری آستارا نیز در این جلسه جوان سازی جمعیت، افزایش سواد رسانه ای و گزارش گیری از نتایج اجرای مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و بر تهیه و انتشار محتواهای مجازی در رابطه با موارد مذکور تاکید کرد.

عنایت رضایی پور گمرک آستارا را به علت تردد مسافران و اتباع داخلی و خارجی، برای صدور ارزش های فرهنگی، مهم عنوان کرد و پیشنهاد داد فضاسازی و نمادگذاری لازم در محوطه گمرک مدنظر مسئولان امر باشد.

یاسر همدمی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب آستارا از افزایش شمار پرونده های حقوقی در محاکم قضایی خبر داد و علت اصلی این و مشکلاتی نظیر بدحجابی و بی عفتی را فقر و تنگناهای اقتصادی اعلام کرد.

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده ناحیه سپاه آستارا نیز در این جلسه، نیاز سواحل و مناطق گردشگرپذیر به نمادها و الگوهای فرهنگی را خاطرنشان شد و از مسئولان خواست، در محل های حضور مسافران و گردشگران، از ارائه و معرفی نمادها و الگوهای فرهنگی و اجتماعی غفلت نورزند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha