سند تک برگی برای ۹۹ درصد اراضی ملی غرب مازندران صادر شد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر از سندار شدن ۹۹ درصد از اراضی ملی غرب استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، عبدالرضا سنگاری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: در راستای تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از هر گونه تعرض به منابع ملی و مقابله با تخریب، ساخت و ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و مسکونی تاکنون برای تمامی ۵۴۸ هزار هکتار اراضی ملی در حوزه جنگل و مرتع این حوزه ۲۹۴ فقره سند تک برگ صادر شده است .

وی ادامه داد: برای ۹۵ درصد از ۷۸۰ هکتار اراضی ساحلی که در حریم ۶۰ متری دریا در غرب مازندران قرار دارند نیز ۷۴ فقره سند صادر شده و تنها برای پنج درصد از اراضی ساحلی باقی مانده نیز تا پایان امسال سند تک برگی صادر خواهد شد.

سنگاری به آمادگی ۶۴ سرمایه گذار برای استفاده از سواحل آزاد شده در طرح های گردشگری در غرب استان اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار قرار داد در این راستا با سرمایه گذاران تنظیم شده است که فقط در یکی از این طرح های گردشگری در ۳۰۶ هکتار عرصه سواحل نوشهر دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هزینه می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر اظهار داشت: پیرو دستور رئیس جمهور بسیاری از دستگاه ها به صورت داوطلبانه اقدام به آزادسازی کردند و این در حالی بود که در سال های گذشته نیز چندین بار آزاد سازی سواحل این دستگاه ها اجرایی شده بود ولی امسال با جدیت با متصرفان حریم ۶۰ متر برخورد خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت باز شدن راه های ورودی به ساحل برای مردم تاکید کرد و افزود : براساس ماده ۱۰ هر ۶ کیلومتر یک راه ورودی به عرض ۹ متر برای ساحل باید در نظر گرفته شود که متاسفانه در سال های گذشته اجرا نشد ولی با جدیت به دنبال باز شدن تمامی ورودی ساحل هستیم با متخلفان و متصرفان راه نیز با قاطعیت برخورد خواهد شد.

سنگاری با اشاره به وجود ۱۲۳ متصرف در چهار کیلومتر از نوار ساحلی نوشهر گفت : در حال حاضر خیلی از افراد حقیقی با توجه به دستور رئیس جمهوری حاضر شدن به صورت داوطلبانه حریم ۶۰ متری ساحل را آزاد کنند و پرونده تخلف مابقی متصرفان نیز در دادگاه در حال پی گیری است.

وی به ضرب و شتم فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی چالوس توسط یکی از متصرفان به عرصه های منابع طبیعی در چند هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با تعامل دستگاه قضایی از ابتدای امسال تا هم اکنون بیش از۱۱۷ هکتار از اراضی ملی تصرف شده آزاد و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت: در آینده نزدیک بالگرد جهت اطفای حریق در منطقه با توجه به اهمیت، وسعت و مناطق سخت گذر مستقر خواهد شد.

مازندران دارای دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری در غرب مازندران با مرکزیت نوشهر است که حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر بیش از ۶۶۲ هزار هکتار از مساحت مازندران را در بر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha