جشن نیکوکاری،احساس همدردی با دانش‌آموزان نیازمند است

تهران- ایرنا- قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه ترویج احساس همدردی و همدلی با دانش‌آموزان نیازمند هدف از برگزاری جشن نیکوکاری است،گفت:فلسفه وجودی نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس، احیا فرهنگ همنوایی و همدلی است.

به گزارش روز شنبه کمیته امداد استان تهران، محمدمهدی اسماعیلی در آیین به صدا در آمدن زنگ جشن نیکوکاری در روز ۱۴ اسفند ماه، سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری ، در تالار وحدت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار کرد : یکی از رویدادهایی که کمیته امداد امام خمینی(ره) در دهه اخیر بصورت جدی دنبال می‌کند، برگزاری جشن نیکوکاری در پایان سال و نزدیک به عید نوروز، با بهره‌گیری از تعالیم حیات‌بخش و آموزه‌های دینی و علمی در سطح جامعه، مدارس و میادین نماز جمعه با هدف حفظ عزت نفس و تکریم انسانی نیازمندان است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشن در مدارس، صرفاً کمک مالی نیست، آموزش، تمرین و تجربه فرهنگ بخشش بی‌منت با حفظ عزت نفس و تکریم دانش‌آموزان نیازمند، راز داری در کمک، تشویق، ترغیب، تبلیغ و ترویج کار خیر و نوعدوستی از اهداف برگزاری این جشن است، اما اصلی‌ترین هدف، احساس همدردی، همدلی و همنوایی با دانش‌آموزان نیازمند است.

وی در مورد فعالیت‌های صورت‌گرفته در کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سه حوزه اشتغال، مسکن و فرهنگی انجام می‌شود، در حوزه اشتغال، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی است که با حمایت و نظارت ۵ ساله برای واجدین شرایط است، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای بانوان سرپرست خانوار و اجرای طرح‌ها، برنامه‌های راهبری و هدایت شغلی با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران، ادامه داد:آموزش های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و پایدارسازی مشاغل را مجریان طرح های اشتغال زایی اجرا می کنند که این از دیگر اقدامات حوزه اشتغال است.

وی به اقدامات این نهاد در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: همچنین در بخش مسکن، برنامه‌هایی چون خرید مسکن شهری با استفاده از منابع دولتی، امدادی و کمک‌های خیرین، ساخت و احداث مسکن مددجویی برای ساکنین روستاها و امکان اهدا و واگذاری زمین رایگان و بهره‌مندی خانواده‌های تحت حمایت از امتیازات مربوط مسکن ملی و مسکن نیمه ساخت مهر و سازمان های متولی انجام می‌شود.

اسماعیلی بحث فرهنگی را از اهداف مهم این نهاد عنوان کرد و افزود: بخش فرهنگی منطبق با برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش بوده و شامل اهدا کمک هزینه تحصیلی، بن کتاب، پوشاک و پرداخت شهریه به دانشجویان، طلاب تحت حمایت از طریق حمایت‌های خیرین و طرح اکرام و محسنین است.

قائم مقام کمیته امداد استان تهران، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های کارآفرینی و توانمندسازی در طول سال تحصیلی برای گروه‌های هدف و ایجاد کارگاه‌های آموزشی غیردرسی علمی، دینی، فرهنگی، هنری، تربیتی و قرآنی از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره)، در بخش فرهنگی برای گروه های هدف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha