حاصل استقرار نظام سلامت دیجیتال ارایه خدمات با کیفیت به مردم است

تهران - ایرنا - کارشناس معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی گفت: استقرار نظام سلامت دیجیتال کشور از عملکرد جزیره‌ای مراکز بهداشت و درمان جلوگیری می‌کند و خدمات عدالت محور و با کیفیت را در دسترس مردم قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهسا باغبان اورندی کارشناس فضای مجازی در مجموعه نشست‌های هفته حکمرانی فضای مجازی که به همت پژوهشگاه فضای مجازی از روز شنبه ۱۴ اسفندماه به مدت یک هفته در حال برگزاری است، به ضرورت استفاده از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی مانند هوش مصنوعی، کلان داده (BIG DATA) و اینترنت اشیا (IOT) پرداخت و مزایای آن را تشریح کرد.

وی استفاده از فناوری برای ارایه خدمات سلامت و درمان به مردم یکی از نیازهای اساسی این حوزه عنوان کرد و افزود: کشورها با توجه به محدودیت در منابع و افزایش انتظارات و تقاضا برای ارایه این خدمات برای تسهیل دسترسی به خدمات مقرون به صرفه سلامت محور چاره‌ای جز روی آوردن به سلامت دیجیتال ندارند.

کارشناس معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: جلساتی با حضور فعالان این حوزه برگزار شد که به نتایج خوبی رسیدیم. یکی از نتایج آن تدوین الزامات کلان نظام سلامت دیجیتال کشور در قالب الزامات بخش حاکمیت، ارایه دهندگان خدمات سلامت، ارایه دهندگان مجوز ارزیابی، ممیزی بخش آموزش و پژوهش و بخش زیرساخت فناوری است.

باغبان یادآور شد: مستقر شدن نظام سلامت دیجیتال مانند سایر خدمات مبتنی بر فناوری، با چالش‌هایی رو به رو است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای رفع این چالش‌ها معاونت فنی مرکز ملی فضای مجازی با بررسی محدودیت‌های فعلی حوزه سلامت و مطالعه تطبیقی نظام سلامت دیجیتال کشورهایی که در این حوزه پیشرو هستند و کشورهایی که از جهاتی با ایران تشابه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد ویژگی های این نظام و نحوه توسعه آن را مورد بررسی قرار داده است.  

به گزارش ایرنا، مجموعه نشست‌های هفته حکمرانی فضای مجازی، با محوریت حکمرانی در حوزه های مختلف، فناوری های حاکمیت گریز، فقه حکمرانی، مقابله با اخبار جعلی، جایگاه سکوهای اجتماعی دیجیتال در کشاورزی و نقش هوشمند سازی کشاورزی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تا ۱۸ اسفند به مدت یک هفته برگزار می شود.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha