۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84672903
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان:ترویج درختکاری به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: یکی از صدقات جاریه و کارهای ماندگار درختکاری است که باید به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در مراسم درختکاری در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج اظهار داشت: باید تلاش بیشتری انجام گیرد تا فرهنگ درختکاری و حفاظت از عرصه‌های طبیعی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه با اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و دیگر شهرهای استان سرانه فضای سبز باید توسعه یابد افزود: این مهم در محلات کم برخوردار و محروم که حق بیشتری برای برخورداری از امکانات دارند، نیاز به تلاش بیشتری دارد.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی بهتر نسبت به گذشته شاهد اعتلای فضای سبز استان باشیم و در کنار برخورداری از نعمت فضای سبز، این نهالهامایه خیر و برکت و زاد و توشه‌ای برای آخرت باشد.

شهردار سنندج هم در این مراسم اظهار داشت: دیدگاه شورا و شهرداری سنندج بر توزیع عادلانه فضای سبز است.

سید انور رشیدی با تاکید بر اینکه مردم در چارچوب اجتماعی، سیاسی و کارکرد نظام اسلامی،  متن هستند، افزود: این مساله درباره مردمی که در متلطق حاشیه نشین قرار دارند، بیشتر صدق می‌کند.

وی گفت: اگر زمینی در نایسر در اختیار شهرداری قرار گیرد آمادگی احداث پارک را داریم چرا که سرانه فضای سبز  این ناحیه بسیار کم است.

از مجموع ۸۱ هزار بهره بردار عرصه‌های منابع طبیعی در کردستان، ۶۷ هزار خانوار بهره بردار بخش مراتع و ۱۴ هزار دیگر هم بهره بردار عرصه جنگلی کردستان است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می‌آید، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

نخستین روز هفته منابع طبیعی در تقویم به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است و هر سال رهبر معظم انقلاب شخصا نسبت به غرس نهال اقدام می‌کنند.

سنت حسنه درختکاری ریشه در فرهنگ دینی و ملی مردمان کشور عزیزمان ایران دارد و در تقویم رسمی ۱۵ اسفند به عنوان «روز درختکاری» نامگذاری شده است. گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از ۱۵ تا ۲۱ اسفند بیش از چهار دهه است با اجرای مراسمهای مختلفی در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha