۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84673502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار اصله نهال در بانه کاشته می‌شود

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۵
کد خبر: 84673502
۶ هزار اصله نهال در بانه کاشته می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی شش هزار اصله نهال از گونه های بومی منطقه در اراضی طبیعی شهرستان بانه کاشته می شود.

عثمان افتخاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی ۵۰ هکتار از اراضی ملی بخش آرمرده در مسیر روستای کانی گویز با گونه های بومی نهال کاری می شود.

وی با بیان اینکه نهال کاری به منظور بازسازی محدوده جنگلی که توسط زمین خواران و افراد سود جو تخریب شده ادامه دارد ، افزود: تعدادی از نهال ها در محوطه ادارات و ارگان های دولتی و تعدادی نیز در مسیر جاده سورین که چند روز توسط زمین خواران تخریب شده است کاشته خواهد شد.

افتخاری گفت: علاوه بر نهال کاری در مراتع و جنگل های تخریب شده ۵۰ هکتار بذرکاری با گونه های بومی نیز صورت خواهد گرفت ضمن اینکه گونه های بومی شامل انواع بلوط، آقاقیا، سرو خمره ای، سرو نقره ای بادام تلخ، داغداغان، ارغوان و اورس است که براساس ضرورت در مناطق مختلف کشت می شود.

افتخاری یادآور شد: شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ایران سر سبز، ایران قوی همه باهم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی است که در این هفته برنامه های متنوع برای احیا و فرهنگ سازی در زمینه منابع طبیعی برگزار می شود.

شهرستان مرزی بانه ۸۴ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از ۵۰ هزار هکتار از آن را جنگل های بلوط تشکیل می دهند این شهر با ۱۵۸ هزار نفر در۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha