۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84673524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: هنرمندان مسائل دینی را با زبان هنر تبیین کنند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه هنرمندان مسائل دینی را با زبان هنر تبیین کنند، گفت: مولودی‌خوانان نیز هنرشان را توأم با معنویت به مخاطب القا کنند تا اثر بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای مولودی خوانی و دف نوازی سماع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با تبریک ولادت با سعادت امام حسین(ع)، روز پاسدار و این ایام خجسته اظهار داشت: زبان هنر بسیار خاص و جذاب است و مضامینی که مولودی‌خوانان در اشعار و کلماتشان به کار می‌برند، معنویت‌زا بوده و به روح انسان طراوت می‌دهد.

وی با بیان اینکه هنرمندان شرافت دارند و هنرشان در جذب افراد است، افزود: پیشنهاد می‌شود مولودی‌خوانان و کسانی که در این عرصه در راستای ترویج دین اسلام فعالیت می‌کنند، نگاهشان به افزایش معنویت‌ باشد چراکه بهره و قداست در همین مقوله است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: هنرمندان کردستانی در این مسیر گام برداشته و امیدواریم این هدف که در عرصه هنر کردستان وجود داشته، همواره ادامه‌ یابد.

مهارت با توجه به نیاز بازار حلقه مفقوده حوزه آموزش در کشور

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد کشور هم با بیان اینکه در روش آموزش و طرح مسئله و اهداف بسیار مشکل داریم، افزود: مهارت با نیاز بازار کار یکی از مهم‌ترین حلقه‌های مفقود و مغفول مانده در حوزه اشتغال و نظام آموزشی رسمی کشور است و باید همه اساتید در تربیت نیروی متخصص و متناسب با نیاز روز تلاش کنند.

سیدمحمد بطحایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: استان کردستان به ویژه سنندج، شهر اصیل فرهنگی با مردمان فرهنگ‌دوست افتخار جمهوری اسلامی است.

وی به اهداف برگزاری جشنواره در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در تبلیغ موضوع شیوه روش و چگونی این دعوت است که با استفاده از زبان هنر می‌توان واقعیت‌ها را به مخاطب القا کرد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه مفهوم تبلیغ با آنچه که ما به دنبال آن هستیم نسبت به جوامع غربی تفاوت‌های فراوانی دارد، گفت: آمریکایی‌ها دنبال انعکاس خدمات ناقص و فریب مخاطبان هستند اما ما باید افراد را به سمت مکارم اخلاقی و آموزه‌های دینی دعوت کنیم چراکه راه نجات‌ بشر است.

بطحایی ادامه داد: اگر امروز مراسم‌های جشن و مولودی‌خوانی توسط دانشگاه آزاد کردستان برگزار و هنرمندانی از سراسر کشور دعوت می‌شوند، به این دلیل است که روش و چگونگی این دعوت و تبلیغ در چنین بستری جذاب بیشتر تبیین شود.

وی یادآور شد: بسیاری از مفاهیم و مکارم اصیل اخلاقی به دلیل روش ناصحیح در نظام آموزشی به ضدخود تبدیل می‌شود که این بزرگترین ضعف این حوزه است اما دشمنان به خوبی از همه چیز در جهت اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد کشور با تأکید بر اینکه باید معلمان و اساتید این حوزه بیش از پیش در بیان خوب مساله تلاش کنیم، افزود: تأثیرگذاری روی دیگران ممکن است تأثیر به‌سزایی در پیشرفت جامعه داشته باشد چرا که ضمن پیشبرد اهداف، مسیر موفقیت دانش‌آموزان را نیز هموار و مشخص خواهد کرد.

در پایان این آیین از گروه‌های مولودی خوان برتر با اهدای لوح و جایزه، تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha