۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۷
کد خبر: 84673998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۱۸ هکتار از اراضی متصرفی در اردبیل رفع تصرف شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۷
کد خبر: 84673998
۹۱۸ هکتار از اراضی متصرفی در اردبیل رفع تصرف شد

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: امسال با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت المال ۹۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی تصرف شده در این استان به بیت‌المال اعاده شد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی دادگستری استان ، ارزش این میزان اراضی را  ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال ذکرکرد.

وی به تشریح اهمیت صیانت و حفاظت از اراضی زراعی ،ملی ،حریم راه‌ها ،حریم بستر رودخانه‌ها ، محیط زیست ، رقبات ،حریم شهرها و اراضی متعلق به راه و شهرسازی استان اشاره کرد و افزود: بیشتر اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین املاک و اراضی متعلق به دولت توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی در سامانه حدنگار تثبیت و نسبت به صدور اسناد تک برگی توسط اداره‌ کل ثبت اسناد استان اقدام شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و لزوم پیشگیری از سوء‌استفاده احتمالی افراد سودجو و فرصت‌طلب از ایام تعطیلات پیش رو خاطرنشان کرد: نباید هیچگونه فرصتی برای تصرف، تعرض و تخریب اراضی ملی و دولتی داده شود و صیانت از بیت‌المال در حوزه املاک و زمین اعم ملی ، زراعی و دولتی با جدیت و قاطعیت تمام پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو ادامه داد: در این خصوص شعبات ویژه رسیدگی به اینگونه جرایم و تخلفات در مرکز استان و حوزه‌های قضایی تابعه تشکیل شده است.

وی با تشریح عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال گفت: تمامی احکام صادره از سوی محاکم قضایی در خصوص اراضی ملی و دولتی اجرایی شده و اراضی مورد تعرض و تصرف آزادسازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با بیان اینکه ساخت سازهای غیرمجاز و بی‌رویه موجب ایجاد مشکلات فراوان شده است ، بر لزوم تعیین تکلیف اینگونه ساخت و سازها و یافتن راحل مناسب برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو گفت: با هر گونه سهل‌انگاری در صیانت از اراضی و املاک و نیز با متخلفان و مجرمانی که با تخریب ، تصرف و تعرض به این اراضی درصدد سوء‌استفاده باشد مطابق قانون برخورد می‌شود.

استان اردبیل با وسعت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومترمربع، دارای ۹۰۳ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha