۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹
کد خبر: 84674070
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش عملیات مقاومت فلسطینی ها علیه صهیونیست ها

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹
کد خبر: 84674070
افزایش عملیات مقاومت فلسطینی ها علیه صهیونیست ها

تهران – ایرنا – گروه های فلسطینی در ادامه مبارزه با اشغالگران در ماه گذشته میلادی به عملیات مقاومتی علیه صهیونیست ها در کرانه باختری و قدس شدت بخشیدند و ده ها نظامی صهیونیست را زخمی کردند.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ماه فوریه شاهد افزایش قابل توجه اقدامات و عملیات‌ مقاومتی علیه اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری و قدس بود که شامل روش های مختلفی مانند تیراندازی، درگیری مسلحانه، پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف بوده است.
در جریان این عملیات‌ها ۶ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۱۹ نفر دیگر دچار مجروحیت‌های مختلف شدند.
تعداد عملیات‌های مقاومتی انجام شده در کرانه باختری ۸۳۵ مورد بوده که در آنها ۲۷ سرباز و شهرک نشین اسرائیلی زخمی شدند که از این میان ۱۴ نفر از آنها در قدس اشغالی بوده‌اند.
شهروندان فلسطینی در این دوره زمانی با تلاش اشغالگران و شهرک نشینان برای تجاوز به حقوق آنها در قدس و شیخ جراح و ایجاد محدودیت برای نمازگزاران در مسجد الاقصی مقابله کردند.
نیروهای مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در جریان یورش آنها به مناطقی در جنین و نابلس با هدف بازداشت شهروندان فلسطینی به دفعات مختلف درگیر شدند.
تعداد عملیات‌های تیراندازی ۵۲ مورد، حمله با چاقو  ۲ مورد و کار گذاشتن یا پرتاب بمب دست ساز ۷ مورد بوده و علاوه بر آن یک عملیات زیرگیری با خودرو نیز انجام شده است.
جوانان و نیروهای مقاومت همچنان به مقابله خود با نیروهای اشغالگر در محورها و شهرهای مختلف ادامه داده به طوری که کرانه باختری و قدس شاهد ۲۲۵ عملیات پرتاب سنگ به سوی اشغالگران و شهرک نشیان بوده است.
همچنین ۵۵ عملیات پرتاب کوکتل مولوتوف و ترقه‌های انفجاری و ۳۰۰ مورد درگیری در اشکال مختلف در ماه فوریه به ثبت رسیده است. از سوی دیگر در این ماه ۱۵۰ مورد مقابله با تجاوز شهرک نشینان نیز اتفاق افتاده است.
تظاهرات‌های مردمی نیز ادامه داشته به طوری که در ماه فوریه ۶۶ مورد تظاهرات و راهپیمایی مردمی برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha