۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85026667
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش مقاومت در کرانه باختری و قدس اشغالی علیه اشغالگران اسرائیلی

تهران - ایرنا - اقدامات و فعالیت مقاومت مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی علیه اشغالگران صهیونیست رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، مرکز اطلاعات فلسطین موسوم به «معطی» امروز (شنبه) با اعلام این خبر نوشت: در طی یک هفته و در بازه زمانی سوم فوریه ۲۰۲۳ تا ۹ فوریه ۲۰۲۳ نیروهای مقاومت فلسطینی ۱۷۴ عملیات علیه صهیونیست‌ها و رژیم اشغالگر اسرائیل انجام داده اند.

به گزارش پایگاه یاد شده، طی این مدت هفت فلسطینی به شهادت رسیدند و چهار اسرائیلی زخمی شدند.

بر این اساس همچنین فلسطینی‌ها موفق شدند یک پهپاد شناسایی رژیم صهیونیستی را سرنگون و پنج خودرو و تجهیزات نظامی متعلق به این رژیم اشغالگر را منهدم کنند.

در این مدت شهروندان فلسطینی به ۱۵ حمله شهرک نشینان صهیونیست پاسخ دادند و ۴۳ عملیات پرتاب سنگ، ۶ کوکتل مولوتف و ۵ بمب انفجاری علیه آن‌ها انجام دادند.

مرکز اطلاعات فلسطین موسوم به معطی در مدت یاد شده، برگزاری ۶ تظاهرات، وقوع درگیری با اشغالگران در ۶۸ نقطه سرزمین‌های اشغالی فلسطین و آتش زدن تاسیسات و خودروهای نظامی اشغالگران اسرائیلی را ثبت کرده است.

در این پیوند، روز جمعه یک جوان ۳۰ ساله فلسطینی با انجام عملیات استشهادی در قدس اشغالی، دو تن از شهرک نشینان را به هلاکت رساند و ۷ نفر دیگر را زخمی کرد.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی بویژه در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha