۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84674630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایمنی و مقاوم سازی ساخت و سازها در اولویت قرار دارد

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: این سازمان با جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با استفاده از شیوه‌های مختلف پس از مقوله ایمنی و مقاوم سازی؛ زیباسازی در ساخت و ساز را با رعایت هویت تاریخی و معنوی در اولویت قرار داده است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا ابوقداره روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: سازمان نظام مهندسی استان ایلام تلاش می کند تا چهره و بافت ظاهری شهرها و ساختمان‌ها را با بهره‌گیری از الگوهای اسلامی و ایرانی به چهره‌ای نمونه و زیبا بدل و موجبات شاد بودن شهروندان در این زمینه را فراهم کند.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان سازمانی حرفه‌ای، مردم نهاد، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و مستقل است، اظهار داشت: این سازمان به منظور وضع مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرایی خدمات مهندسیی و همچنین بسترسازی در خصوص رشد و اعتلای مهندسی، ساماندهی فعالیت‌های مهندسی و نظم بخشیدن به عملکرد این حرفه و ارتقای دانش فنی مهندسان، صاحبان حرفه‌ها و کارگران در بخش ساختمان و رشد و آگاهی مردم نسبت به مقررات ملی ایجاد شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام تصریح کرد: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل مجموعه قانون، مقرارت، آیین نامه‌ها، استانداردها و تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی که در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر این قانون تدوین و به اجرا گذاشته شده است.

ابوقداره به اهداف و خط مشی های سازمان اشاره و تاکید کرد: تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن و مقررات ملی ساختمان و افزایش بهره‌وری، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ها در این بخش از اهداف مهم این سازمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام گفت: وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی و اجرا و کنترل آن در جهت حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و فضاهای شهری و ابنیه و مستحدثات عمومی و حفظ و افزایش بهره‌وری منابع مواد و انرژی و سرمایه‌های ملی از دیگر اهداف این سازمان برای استاندارد سازی ساختمان ها در استان است.

ابوقداره اضافه کرد: الزام به رعایت مقرارت ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی و مفاد طرح‌های جامع و تفصیلی و هادی از سوی تمام دستگاه‌های دولتی، شهردارییها، سازندگان، مهندسان، بهره‌برداران، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط با بخش ساختمان به عنوان اصل حاکم بر کلیه روابط و فعالیت‌های آن‌ها و فراهم ساختن زمینه همکاری کامل میان وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری ها و تشکل‌های مهندسی و حرفه‌ای و صنوف ساختمان از سیاست های سازمان در استان ایلام است.

وی جلب مشارکت حرفه‌ای مهندسان و صاحبان حرفه‌ها و صنوف ساختمانی در تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و آبادانی در ایلام را از دیگر سیاست های این سازمان عنوان کرد و گفت: تلاش می شود در سطح استان ساخت و سازها بر اساس طرح های مهندسی و استاندارد انجام شود تا علاوه بر زیبا سازی، مقوله ایمن سازی و مقاوم سازی نیز رعایت گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha