توجه ناکافی به موضوع زمانبندی، چالش اصلی طرح‌های عمرانی است

یزد- ایرنا- عضو هیات مدیره و مدیرعامل انجمن ملی بهره‌وری ایران، چالش اصلی پیش روی کشور در حوزه طرح‌های عمرانی را عدم توجه کافی به موضوع زمانبندی دانست.

به گزارش ایرنا «سید حمید کلانتری» روز دوشنبه طی نشستی در یزد با اشاره به طولانی شدن بهره برداری طرح‌های استانی و ملی گفت: عدم بهره برداری از طرح‌های استانی و ملی به منزله عدم بهره وری است که هزینه و پول ملی به صورت طرح‌های غیرقابل استفاده درآمده و باعث ناکارآمدی شده است.

وی با تاکید روی موضوع زمانبندی و نظم در طرح‌ها، از برنامه‌های ارائه شده در مرکز بهره وری صنعت ساختمان استقبال کرد و برای همکاری متقابل انجمن ملی بهره وری ایران و مرکز بهره وری صنعت ساختمان اعلام آمادگی کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد هم از راه اندازی نخستین مرکز بهره‌وری صنعت ساختمان کشور در استان خبر داد و گفت: این مرکز در راستای اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده ۴۳ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام ملی کشور راه اندازی می شود و ایده شکل ‎گیری آن نه‌ تنها یک انتخاب بلکه یک الزام جدی به شمار می‌رود.

«مجتبی فرهمند» با بیان اینکه این مرکز با رویکرد ارتقای بهره وری در چرخه عمر و زنجیره ارزش ساختمان، حمایت از طرح های نوآورانه با رویکرد ارتقای بهره وری ساختمان راه اندازی می شود افزود: توسعه «مرکز نوآوری و رشد فناوری های نوین ساختمان» با محوریت موضوعات بهره وری، پذیرش و حمایت تیم ها و شرکت های نوپا با محوریت بهره وری ساختمان، منیتورینگ و کوچینگ تخصصی با استفاده از ظرفیت غنی مهندسان سازمان به عنوان بخشی از برنامه‌های این مرکز تعریف شده است.

وی از ارتقای کیفیت در تولید مصالح، به روزآوری مکانیزم طراحی و اجرا، سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز، استفاده بهینه از نیروی کار و بهره گیری از فناوری های نوین ساخت به عنوان مولفه مهم در بهره وری ساختمان یاد و اظهار کرد: افزایش کیفیت ساخت‌ و ساز در صنعت ساختمان کشور و حرکت به سمت طراحی و اجرای ساختمان‌های هوشمند با هدف کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری و آسایش در ساختمان‌ها از دستاوردهای راه اندازی این مرکز خواهد بود.

فرهمند راه اندازی این مرکز و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده آن را نیازمند همراهی بین بخشی دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha