۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84674702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام مراسم‌های نوروزی در بانه با مجوز برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: مراسم‌های متنوع نوروزی در شهرستان بانه برگزار می‌شود که این مراسم‌ها باید با هماهنگی دهیاران و بخشداران شورای هماهنگی و با مجوز برگزار شوند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی جشن های نوروزی با بیان اینکه بسترهای لازم برای برگزاری مراسم های نورزی باید فراهم شود، اظهار داشت: نوروز ریشه در تاریخ و فرهنگ بومی و ملی کشور ما دارد که در این ایام مراسم های خاصی بنابر فرهنگ هر منطقه برگزار می شود و در کردستان نیز شاهد مراسم های خاصی هستیم.

وی ادامه داد: هر نوع مراسم نورزی باید با مجوز برگزار شود و متولیان برگزاری مراسم را نیز باید بشناسیم تا از هر گونه سوء استفاده از این مراسم ها جلوگیری شود و شادی به کام مردم تلخ نشود.

رستم پور گفت: تمام مراسم های نوروزی باید با هماهنگی  شورای برنامه ریزی و هماهنگی مراسمات نوروزی برگزار شود.

وی با بیان اینکه هر برنامه ای باید پیش بینی شده و با برنامه ریزی برگزار شود، ادامه داد: ما با شادی مردم موافق هستیم و بسترهای لازم برای شادی مردم در سال نو باید فراهم شود اما با هرگونه سوء استفاده از مراسم های نوروزی به شدت برخورد می شود.

فرماندار شهرستان بانه اظهار داشت: اولویت ما در برگزاری مراسم های نوروزی رعایت پروتکل های بهداشتی است و نباید تلاش مدافعان سلامت در ۲ سال گذشته هدر رود.

وی اضافه کرد: باید متولی برگزاری مراسم های نوروزی شهرداری ها باشند و هر نوع برنامه ای که انجمن های مردمی برگزار می کنند باید با همکاری شهرداری ها بوده و برنامه ها در مکان های مناسب برگزار شود.

رستم‌پور گفت: امنیت برنامه ها و مراسم های نوروزی با نیروهای انتظامی است که قبل از برگزاری برنامه ها باید با نیروهای انتظامی هماهنگی شود و امنیت مراسم ها تامین شود.  

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha