استاندار کرمانشاه: جانبازان الگویی ماندگار برای جامعه هستند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جانبازان سلامت خود را در راه پاسداری از انقلاب اسلامی فدا کردند، گفت: جانبازان در همه عرصه‌ها و در مقاطع مختلف الگویی ماندگار برای همه هستند.

به گزارش ایرنا، «بهمن امیری مقدم» روز دوشنبه به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و ایام مبارک شعبانیه، با حضور در منزل جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس، از تلاش‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان قدردانی و تجلیل کرد.

استاندار کرمانشاه در حاشیه این دیدار عنوان کرد: بسیار خوشحالم که توفیقی حاصل شد تا در این روز مبارک و ایام فرخنده ماه شعبان در خدمت عزیزانی باشیم که در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جنگ با ضد انقلاب، سلامت خود را فدا کردند تا از انقلاب اسلامی پاسداری کنند.

امیری مقدم از روحیه بسیار قوی جانبازان در زمان دفاع مقدس و دوران پس از آن تجلیل کرد و گفت: این عزیزان با وجود ۷۰ درصد جانبازی، هنوز هم با قامتی ایستاده و استوار حافظ انقلاب و همراه رهبری هستند و اگر خطری کشور را تهدید کند همچنان در صف مقدم  هستند.

وی مقدم تاکید کرد: این رشادت‌ها، تلاش‌ها و دلاوری‌ها و حضور دایمی و ولایتمدارانه در همه عرصه‌ها در مقاطع مختلف در واقع الگویی ماندگار برای همه است. 

استاندار کرمانشاه با تجلیل از زحمات همسران و خانواده‌های جانبازان گفت: این عزیزان از خودگذشتی‌ و ایثارگری های بسیاری انجام می‌دهند تا جانبازان آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha