تولیت آستان قدس رضوی بر انتقال رشادتهای جانبازان و رزمندگان به نسل آینده تاکید کرد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: رشادت‌های بی‌بدیل، صبر، ازخودگذشتگی و مقاومت جانبازان و رزمندگان سرافراز در عرصه نبرد حق علیه باطل که موجب بقا و حفظ عزت کشور شد، باید ثبت و به نسل آینده منتقل شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی با حضور در منزل جانباز دوران دفاع مقدس، علیرضا پهلوان مقدم با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز تداوم راه جانبازان و شهدا در صیانت از ارزش‌های اسلامی و حفاظت از کشور را وظیفه‌ای بر دوش آحاد ملت دانست و ابراز کرد: امنیت و آسایش امروز مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و جانبازان است.

وی ادامه داد:رزمندگان، جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس با رشادت‌های بی‌بدیل خود از امنیت، عزت و آزادی این کشور دفاع کردند لذا نه تنها نسل امروز بلکه نسل‌های آینده نیز مدیون این عزیزان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار با جانباز مدافع حرم محمد کریمی، بر لزوم زنده نگه‌داشتن دلاور مردی‌های رزمندگان، جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم تأکید کرد و گفت: مدافعان حرم با مجاهدت‌ها و فداکاری‌های خود اجازه ندادند داعش که نسل بنی امیه است، یکبار دیگر به حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تعدی و جسارت کند.

وی با بیان اینکه جانبازان مدافع حرم سلامت و جوانی خود را در راه دفاع از اسلام و اهل‌بیت پیغمبر(ص) صرف کردند لذا در پیشگاه خداوند محبوب هستند، عنوان کرد: مدافعان حرم ثابت کردند که اگر در سال ۶۱ هجری قمری نیز بودند از امام حسین(ع) در کربلا دفاع می‌کردند، لذا این عزیزان همانند شهدای روز عاشورا مشمول عنایت و شفاعت حضرت زهرا(س) خواهند شد.

حجت‌الاسلام مروی در این دیدار نقش برجسته خانواده معزز جانبازان را یادآور شد و ابراز کرد: سختی‌ها و رنج‌هایی که جانبازان سرافراز و خانواده بزرگوار آنان در پرستاری از ایشان متحمل می‌شوند، جایگاه و پاداش ممتازی نزد پروردگار متعال دارد.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha