۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84675872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح کتابخانه‌گردی در کردستان آغاز شد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84675872
طرح کتابخانه‌گردی در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی، طرح کتابخانه گردی همزمان با ۵۹۸ کتابخانه سراسرکشور روز سه شنبه در ۲ کتابخانه منتخب و تازه تاسیس استان کردستان نیز آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان روز سه شنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح "کتابخانه گردی" به مناسبت هجدهمین سالروز تاسیس نهاد در کتابخانه‌های عمومی منتخب استان‌های مختلف کشور و با حضور مسوولان و فعالان فرهنگی استانی، با توجه به محدودیت های کرونایی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفند برگزار می‌شود.

محمد مخدومی افزود: در استان کردستان نیز ۲ کتابخانه تازه تاسیس شامل کتابخانه مرکزی امام خامنه ای شهرستان سنندج و کتابخانه شهید صالحیان روستای میرده شهرستان سقز برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و در این سه روز میزبان مردم و مسوولان خواهند بود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، خدماتی چون اهدای کارت عضویت رایگان به بازدیدکنندگان از کتابخانه، حذف جرائم دیرکرد از مورخ ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه (با شرط بازگرداندن اصل کتاب) و نیز ارائه گزارش از معرفی کتابخانه، پایگاه های اطلاعاتی، پیک کتاب و انجام فعالیت های فرهنگی توسط کتابداران انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یادآور شد: هدف اصلی از اجرای طرح، این است که این روز به عنوان یک رفتار فاخر حسنه به عادت همیشگی مردم تبدیل شده و کتابخانه گردی بخشی از رفتار عمومی ما شهروندان باشد.

وی عضویت رایگان، آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه، آشنایی با برنامه ها و فعالیت های این نهاد و بهره مندی از برنامه‌های متنوع را از مزایای کتابخانه گردی برای علاقه مندان اعلام کرد.

در حال حاضر ۸۲ باب کتابخانه در استان کردستان وجود دارد که ۵۲ مورد نهادی و ۳۰ مورد مشارکتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha