۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84676034
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت فیلم کوتاه امسال در انجمن سینمای جوانان استان سمنان ساخته شد

سمنان- ایرنا- رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: امسال با وجود محدودیت‌های کرونا، هفت فیلم کوتاه توسط هنرمندان این انجمن ساخته شد که یکی از این فیلم‌ها، «ناگفته» مستندی از زندگی نسترن قدرتی، شاعر سمنانی و خادم نمونه رضوی بود و در شبکه سراسری نیز پخش شد.

سعید خجسته‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: رونمایی از طرح آلبوم پژوهی «یک عکس یادگاری»، تقدیر از فیلم‌سازان برتر و بازیگران نوجوان فیلم‌های انجمن سینمای جوانان استان سمنان و اداره دبیرخانه تخصصی جشنواره هنرهای مفهومی آهوان از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان استان سمنان در سال ۱۴۰۰ بود.

وی افزود: همکاری در برگزاری جشنواره آب و رسانه در بحث داوری و فعالیت‌های تخصصی حوزه عکس و سینما نیز از دیگر دستاوردهای انجمن سینمای جوانان استان سمنان در سال ۱۴۰۰ بود.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا، این انجمن در سال ۱۴۰۰ موفق به برگزاری ۱۰ جلسه پاتوق فیلم کوتاه با اکران فیلم های شاخص شد.

خجسته‌فر بیان کرد: مسابقه عکس و فیلم موبایلی با موضوع «دامغان، محرم ۱۴۰۰» با مشارکت انجمن سینمای جوانان دامغان برگزار شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: سازمان‌دهی دبیرخانه تخصصی فیلم جشنواره بین‌المللی مهر محرم و برگزاری ۲ اردوی عکس شهرستانی نیز از دیگر فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان استان سمنان در سال ۱۴۰۰ بود.

وی افزود: اثر سید عابد میرمعصومی، از هنرمندان این انجمن، در نمایشگاه ملی عکس «ایران من» به نمایش درآمد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: رویداد پنج‌گان کوتاه نیز با اکران پنج فیلم کوتاه از کارگردانان جوان در سراسر استان سمنان، به ویژه در مناطقی که از نظر فعالیت‌های سینمایی کمتر برخوردار هستند، برگزار شد.

وی افزود: این رویداد در سمنان، شاهرود، دامغان، میامی، سرخه، مهدیشهر و شهمیرزاد انجام شد و با استقبال ویژه علاقه‌مندان روبه‌رو شد.

خجسته‌فر ادامه داد: ۷۰۰ نفر بیش از ۸۰ میلیون ریال بلیت در پنج گان کوتاه طی پنج روز خریدند و این رکورد کشوری است.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: نشست تخصصی «کارگردانی درک دنیای ناشناخته» با حضور آکو زندوکیلی در سمنان، نشست تخصصی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه با حضور فاطمه محمدی در سمنان و شاهرود، نشست  تخصصی فیلمنامه نویسی با حضور رضا فهیمی در دامغان و سرخه، نشست تخصصی فیلم‌سازی کم بودجه در دامغان و فیلمانه نویسی در میامی با حضور سامان حسین پور برگزار شد و بیش از ۱۵۰ نفر از این نشست‌ها استفاده کردند.

وی با  اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی سینما افزود: کارگاه ۲ روزه عناصر میزانسن در سمنان و کارگاه تخصصی ۲ روزه کارگردانی فیلم کوتاه در دامغان توسط محمدعلی صفورا، از اساتید نام‌دار این حوزه و مدیر گروه انیمیشن و سینما، دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: کارگاه سه روزه فیلم‌نامه نویسی نیز با حضور صفورا و ۱۷ نفر شرکت کننده برگزار شد و مراسم بزرگداشت این هنرمند اهل استان سمنان نیز از رویدادهای سال ۱۴۰۰ بود.

خجسته‌فر ابراز داشت: سالن سینماتک انجمن سینمای جوانان دامغان به نام اکبر عالمی از اساتید برجسته سینما در کشور نام‌گذاری شد.

وی افزود: به مناسبت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، مسابقه عکس با هدف به تصویر کشیدن فعالیت‌های مردمی برگزار شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: همچنین در این رویداد، اکران سراسری فیلم‌های سینمای مقاومت مانند فیلم  قاسم و تولیدات سینمای جوان اکران شد و در جنب آن تور استعدادیابی با تعهد اینکه استعدادهای کشف شده در انجمن سینمای جوان بورسیه شوند و مورد آموزش تخصصی قرار بگیرند نیز برگزار شد.

خجسته‌فر بیان کرد: ۲ کارگاه عکاسی و ۲ کارگاه فتوشاپ نیز در سال ۱۴۰۰ بگزار شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: کارگاه فیلمنامه‌نویسی با موضوع جمعیت و فرزندآوری توسط این انجمن در سال ۱۴۰۰ برگزار و ۱۰ فیلم‌نامه با همین موضوع تولید شد.

به گزارش ایرنا، انجمن سینمای جوانان استان سمنان به دلیل توسعه عملکرد و فعالیت‌های مختلف آموزشی، تولیدات و نیز توسعه فضای فیزیکی، سال گذشته به عنوان یکی از دفاتر ممتاز انجمن سینمای جوانان کشور شناخته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha