۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84676119
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شاهرود توزیع شد

شاهرود- ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شاهرود گفت: امسال طی ۹ مرحله تعداد ۹۰۰ بسته کمک معیشتی بین ۱۰۰ خانوار زندانیان مددجوی زیر پوشش این انجمن توزیع شد.

ابراهیم سعیدی روز سه شنبه درحاشیه گردهمایی مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شاهرود در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش هر بسته کمک معیشتی سه میلیون ریال بود که در مجموع ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی به نشست ۲۹ ماه رمضان امسال با امام جمعه و خیران شهرستان شاهرود اشاره کرد و ابراز داشت: دراین نشست خیران مبلغ چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کمک نقدی به منظور آزادی زندانیان هدیه کردند.

سعیدی با اشاره به اینکه این مبالغ طی سه مرحله به حساب ستاد دیه استان واریز شد، اظهار داشت: ۶ زندانی که براساس رای اجرای احکام شوراهای حل اختلاف، اجرای احکام مدنی دادگستری، اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود محکوم شده بودند با مساعدت خیران مبلغ ۲ میلیارد ریال به عنوان بخشی از بدهکاری آنها پرداخت و بخشی دیگر هم توسط ستاد دیه تامین و آنان آزاد شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه ۱۴۸ خانواده در شاهرود تحت پوشش این انجمن هستند، ادامه داد: با کمک ۳۵۰ میلیون ریالی خیران از زندانی شدن ۲ خانم جلوگیری شد.

۵۰۰ میلیون ریال برای خرید لوازم خانگی خانواده های زندانی هزینه شد

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال بابت خرید لوازم خانگی جهت اهداء به خانواده های زندانیان هزینه شد، ابراز داشت:۱۰ دستگاه بخاری، ۲ تخته فرش، یک دستگاه لباسشویی، ۲ دستگاه تلویزیون، یک دستگاه آبگرمکن و پنج دستگاه اجاق گاز خریداری و به خانواده های نیازمند اهدا شد.

سعیدی با اشاره به اینکه برای اشتغالزایی این خانواده ها مبلغ ۱۵۸ میلیون ریال پرداخت شد، اظهار داشت: ۲۰ میلیون ریال کمک هزینه مسکن بابت اجاره های معوقه و ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه درمان پرداخت شد.

به گفته وی، موسسه خیریه آبشار عاطفه ها نیز امسال ۴۰۰ میلیون ریال به این خانواده ها کمک کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تعداد ۱۰ کودک تحت حمایت و سرپرستی این نهاد قرار دارند، گفت: برای سال جدید برنامه هایی در جهت توانمندسازی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، کمک های بلاعوض، تامین دستگاه و ماشین آلات برای خودکفایی این خانواده ها در دستور کار است.

۶۰ زندانی پس از کسب مهارت در کارگاه فعالیت دارند

وی از ساخت یک سالن اشتغال در زندان شاهرود خبر داد و افزود: با همکاری مسوولان اعتبارات تکمیلی برای ساخت این سالن تامین شد و هم اکنون ۶۰ زندانی پس از آموزش در ۲ کارگاه اشتغال و فعالیت دارند.

سعیدی با بیان اینکه برای سال جدید ساختمانی روبروی شرکت البرز شرقی به کمک خیران احداث می شود، ابراز داشت: در صورت اخذ مجوز ۱۰ واحد مسکونی ساخته می شود تا یک منبع درآمد پایدار برای حمایت از خانواده ها باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شاهرود با بیان اینکه همزمان با میلاد فرخنده امام سجاد(ع) انجمن حمایت از زندانیان گردهمایی با حضور خانواده ها در مهدیه شاهرود برگزار کرد، اظهار داشت: کارشناس فنی و حرفه ای شهرستان پیرامون اشتغال خانگی، خودکفایی و توانمندسازی خانواده ها برنامه هایی ارائه داد.

وی ادامه داد: دادستان، قاضی اجرای احکام، ریاست دادگاه بسطام، دادستان میامی به صورت حضوری به سئوالات و مشکلات خانواده های مددجو پاسخ دادند.  

سعیدی ابراز داشت: اقامه نماز ظهر و عصر، قرائت قرآن، مداحی، گزارش فعالیت های انجمن، تقدیر از خیران، اهدای کارت هدیه به ارزش ۱۰ میلیون ریال به ۱۱۰ خانواده و توزیع غذای گرم و ۲ عدد مرغ گرم از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شاهرود افزود: از امام جمعه، فرماندار، اعضای هیات مدیره، دادستان و همگی خیرانی  که در راه تامین این بخش از نیازمندی خانواده ها ما را یاری و مساعدت کردند، قدردانی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha