۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۵:۳۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84676649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر سوریه خواستار حضور فعال شرکت‌های ایرانی در کنفرانس بازسازی در دمشق شد

تهران- ایرنا- شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران با تاکید بر اهمیت حضور ایرانیان در سومین کنفرانس بازسازی در دمشق، گفت: این کنفرانس فرصت بسیار مناسبی برای شرکت‌های ایرانی در ارایه تجربیات و کسب سهم قابل توجهی از بازسازی کشورمان است.

به گزارش ایرنا، سانا خبرگزاری رسمی سوریه روز سه شنبه نقل از دیوب نوشت: سومین کنفرانس بازسازی سوریه در ژوئن (خرداد- تیر ۱۴۰۱) در دمشق با عنوان “افق ها و فرصت های سرمایه گذاری” برگزار می شود.

وی با اشاره به قانون جدید سرمایه گذاری سوریه افزود: این قانون با در نظر گرفتن معافیت های گمرکی، تسهیلات، حمایت ها و ضمانت سرمایه گذاری، زمینه حضور سرمایه گذاران را در سوریه تسهیل کرده است.

دیوب با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های محصولات و کالاهای ایرانی در سوریه، گفت: انتظار ما، برپایی نمایشگاه های مشابه برای عرضه کالاهای سوریه در تهران است تا زمینه شناخت بیشتر مردم ایران از تولیدات کشورمان فراهم شود و این امر به توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور کمک بسیاری خواهد کرد.

مقامات سوریه بارها در پی مساله بازسازی این کشور پس از سرکوب داعش و گروه‌های تروریستی اعلان کردند که سوریه در جنگ با تروریست‌ها از دوستان خود ایران و روسیه کمک خواست؛ بنابر این در روند بازسازی نیز طبیعتا اولویت به این کشورها داده خواهد شد.  

دولت سوریه اعلام کرد؛ علاوه بر ایران و روسیه برخی کشورهای دوست از جمله چین، هند، مالزی، برزیل و آفریقا از فرصت مناسبی برای شرکت در بازسازی برخوردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha