امام جمعه کرمانشاه: تبیین ارزش‌های اسلامی وظیفه اخلاقی است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه ما موظف هستیم تبیین کنیم، گفت: تبیین اسلام و ارزش های اسلامی یک وظیفه اخلاقی است و همه ما باید از این سرمایه‌های عظیم خود استفاده و دیگران را هم نصیب کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی اعیاد شعبانیه و یوم الله ۱۲ فروردین که با حضور مسوولین دستگاه های اجرایی در حسینیه امام خمینی (ره)  برگزار شد، بر اهمیت حفظ شعایر دین تأکید کرد و گفت: عزت اسلام با تبیین است.

وی افزود: اگر می بینیم مردم سراسر دنیا که تشنه آزادی و عزت هستند نسبت به ائمه معصومین (ع) ادای احترام می کنند و نسبت به شعایر دین اسلام عشق می ورزند، همان عزت دین است و یقیناً آینده دنیا متعلق به اسلام است.

آیت الله علما تأکید کرد: عظمت در عرصه جهان ایجاد شده این نشانه تبیین است، همان تبیینی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها به آن تأکید دارند و آن را شرط موفقیت و بقای اسلام می دانند.

وی اظهار داشت: همین عظمت اسلام بود که انقلاب اسلامی را در ایران به پیروزی رساند و محور مقاومت را در منطقه احیا کرد و به صورت یک اصل مترقی بنیاد نهاد و به دنیا معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: تمام برنامه‌های ما برای تکریم شعایر اسلام است، زیرا اسلام زنده است و با همه قدرت در تمام دنیا را روشنگری و قلوب مردم را زنده می کند.

آیت الله علما گفت: ما نسبت به آیندگان بدهکاریم و نسبت به نسل فردا باید پاسخگو باشیم، زیرا نمی توانیم دور دنیا دیوار بکشیم و سعی کنیم زلال دین و شعایر اسلام را صادر کنیم زیرا قلوب تشنه زیادی در دنیا تشنه اسلام ناب می باشد.
امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: وقتی اسلام  حاکم باشد، پویش های مؤمنانه در عرصه جامعه شکل می گیرید و محرومان جامعه تنها نمی مانند، زیرا عظمت اسلام بندگی خدا و کمک به هم نوعان است و این از شعایر بزرگ دین اسلام است.

وی با مهم دانستن امور اجتماعی اظهار داشت: امور اجتماعی را باید جدی بگیریم زیرا خیلی از مشکلات ما با همین امور اجتماعی و تشریک مساعی با هم برطرف می شود.

امام جمعه کرمانشاه: رمز موفقیت ائمه جمعه مراقبه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین در دیدار با ائمه جمعه استان، براهمیت مراقبه در بین روحانیون استان تأکید کرد و گفت: رمز موفقیت ائمه جمعه مراقبه است.

آیت الله علما افزود: همه ما زیرنظر هستیم، خداوند متعال به عنوان اولین ناظر بر ما نظر دارد، لذا باید توجه کنیم مردم ما را به عنوان نماینده اسلام می‌شناسند، بنابراین باید بر رفتار، گفتار، اعمال و رفتار خود مراقبت کنیم زیرا اگر سخنی و رفتاری خلاف باشد به اسلام ضربه زده‌ایم.

وی با تجلیل از علمای بزرگ استان افزود: سابقین ما همین گونه بودند، یعنی مراقبت می کردند، ببینیم سابقین چکار می کردند، در همان مسیر حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آیینه تمام نمای اسلام ناب است، ما هم باید پشت سر ایشان حرکت کنیم تا به مدارج عالی معنوی برسیم و این با مراقبه به دست می آید و شرط موفقیت همه ما همین مراقبه است، زیرا هر لحظه در معرض خطر هستیم.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha