۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84678514
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: سازمان ملل اخبار نادرست درمورد بیمارستان ماریوپل منتشر کرده است

تهران – ایرنا - «دمیتری پولیانسکی» معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان اطلاعات نادرستی را در مورد حمله به بیمارستانی در ماریوپل اوکراین که به یک تاسیسات نظامی برای افراطیون محلی تبدیل شده، منتشر کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پولیانسکی در صفحه توئیتر خود نوشت: اخبار جعلی اینگونه شکل می گیرد. ما در بیانیه مان در ۷  دسامبر (۱۶ اسفند) هشدار دادیم که این بیمارستان به یک مرکز نظامی برای افراطیون تبدیل شده است. بسیار ناراحت کننده است که سازمان ملل این اطلاعات را بدون تائید منتشر می کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پیشتر توئیت کرد: حمله امروز به بیمارستانی در ماریوپل اوکراین جایی که بخش های زایمان و کودکان در آن قرار دارد، وحشتناک است. وی افزود: غیرنظامیان در جنگی که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد، بالاترین هزینه را می‌پردازند. این خشونت بی‌معنی باید متوقف شود. همین حالا به خونریزی پایان دهید.

کاترین راسل مدیرکل صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز در مورد حمله به بیمارستان در شهر ماریوپول گفت: حمله علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب و مدارس بی‌رحمانه است و باید فورا متوقف شود.  

مقامات اوکراینی روز چهارشنبه اعلام کردند که در این حمله هوایی به بیمارستان در شهر ماریوپول ۱۷ نفر مجروح شدند.  

روابط مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha