امام جمعه مهاباد: استکبار جهانی نسبت به جان انسان رفتارهای دوگانه دارد

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: استکبار جهانی نسبت به جنگ و کشتار در کشورهای مختلف رفتار دوگانه دارد و برای جان انسان ها در کشورهای اروپایی با کشورهای خاورمیانه تفاوت زیادی قایل است.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: رفتارهای تبعیض آمیز کشورهای غربی در ارتباط با کشتار روزانه مردم بی دفاع و مظلوع در کشورهای منطقه از جمله یمن، سوریه و عراق برای همه مشهود است.

وی با تاکید بر اینکه جنگ و کشتار در تمام جهان محکوم است، ادامه داد: همزمان با آعاز جنگ بین روسیه و اوکراین بیش از پنج هزار انواع تحریم بر روی روسیه اعمال شده در حالی که هنگام بمباران مردم عراق و ایران و کشتار مردم مسلمان هیچ رسانه غربی علیه آمریکا و کشورهای متجاوز در حد محکوم کردن نیز اقدام نکرد.

امام جمعه مهاباد اضافه کرد: اهمیت جان انسان ها در رسانه های غربی و روسای جمهوری استکبار جهانی متفاوت بوده به طوری که در زمان جنگ و استفاده از سلاح های شیمیایی هیچ واکنش  و تحریمی وجود نداشت.

ماموستا امامی اظهار کرد: در قبال پناه دادن به آوارگان جنگ و همچنین دخالت دادن سیاست و ورزش نیز این تبعیض وجود دارد به طوری که هم اکنون اغلب فدراسیون های ورزشی و حتی فیفا فعالیت ورزشی روسیه را تعلیق کرده در حالی که فدراسیون های کشور ما به دلیل عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی تعلیق می شود.

وی با گرامیداشت نیمه ماه مبارک شعبان و هفته تکریم از سربازان گمنام امام عصر(عج) گفت: امروزه به پاس رشادت و فداکاری سربازان گمنام و همچنین همکاری و مشارکت مردم، امنیت داخلی فراهم شده است.

وی با تسلیت سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۹ اسفند افزود: این شخصیت بزرگوار، یکی از منادیان بزرگ اتحاد و همبستگی بین مسلمانان بود و همواره در راه وحدت ملت های مسلمانان گام برداشت که امیدواریم سران کشورهای مسلمان نیز در راه آرمان و اهداف این شخصیت بزرگ اسلامی گام بردارند.

امام جمعه مهاباد در ادامه با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا یک اصل در جامعه است که همه خدمتگزاران نظام باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

ماموستا امامی همچنین به نزدیک شدن آیین چهارشنبه سوری پرداخت و اظهار کرد: والدین با نظارت بر رفتار فرزندان خود در آیین چهارشنبه سوری نقش مهمی در کاهش حوادث این شب دارند تا از بروز هرگونه حادثه پیشگیری شود.

وی تهیه مواد محترقه و ایجاد خطر برای فرزندان را حرام دانست و گفت: در شرایط فعلی جامعه می توان به جای تهیه مواد خطرناک و خانمان سوز، از فقرا و افراد نیازمند حمایت مالی کرد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نغر جمعیت در جنوب آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha