۵۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک اشنویه نجات یافتند

مهاباد - ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: ۵۰ نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک جاده‌های این شهرستان که قادر به ادامه راه نبودند، از شب گذشته تاکنون با تلاش راهداران و نیروهای امدادی نجات یافته اند.

سیدعلی ترابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد، مسافران ۲۱ دستگاه خودرو سواری بودند که در محور اشنویه - ارومیه به علت کولاک شدید در راه مانده بودند.

وی اضافه کرد: همچنین روز گذشته با تلاش نیروهای راهداری این شهرستان یک مادر باردار و بدحال از روستای "گلاز" به بیمارستان اشنویه منتقل شد که هم اکنون حال وی رضایت بخش است.

فرماندار اشنویه اظهار کرد: از شب گذشته در محورهای شریانی این شهرستان کار برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط اداره راهداری در چندین نوبت آغاز شده و تداوم دارد.

ترابی ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

۹۵ خودرو گرفتار برف و کولاک در آذربایجان‌غربی امدارسانی شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۹۵ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی سردشت، مهاباد، اشنویه، ارومیه، چالدران، آواجیق و خوی در این استان امدادرسانی شدند.

امیر جعفرزاده افزود: ۲۹۰ مسافر در این خودروها در محورهای مواصلاتی استان گرفتار برف و کولاک شده بودند که توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی پایگاه های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر در این محورها پس از طی مسیر در این عملیات به خودروهای گرفتار شده، امداد رسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در این عملیات به پنج نفر از سرنشینان خودروی گرفتار شده در برف و کولاک که توانایی ادامه مسیر را نداشتند، در محل پایگاه کله کاوی اسکان دادند.

راهداران مهابادی ۳۵ دستگاه خودرو گرفتار در کولاک را نجات دادند

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: عوامل راهداری طی شبانه روز گذشته ۳۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین گرفتار در برف و کولاک را در گردنه‌های این شهرستان نجات دادند.

رحمت نویدی نیا روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود یک سامانه بارشی و کولاک برف در محورهای مواصلاتی این شهرستان، ۱۰ دستگاه خودرو در گردنه "زمزیران" و همچنین ۱۵ خودرو دیگر در نزدیکی "کیتکه" رهاسازی شده و همچنین ۱۰ دستگاه خودرو نیز در محور مهاباد به بوکان و گردنه "قره بلاغ" با کمک راهداران نجات یافتند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه محور مهاباد به بوکان و مهاباد به سردشت نمک پاشی شده و حدود ۳۰ تُن شن و ماسه برای جلوگیری از لغزندگی جاده مصرف شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار کرد: هم اکنون وزش باد به نسبت شدید و کولاک در گردنه های مهاباد تداوم دارد و به مسافران توصیه می شود که ضمن رعایت نکات ایمنی از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۱دستگاه سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شد و در همین ارتباط ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محورها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و "آغبلاغ" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha