۹۰۰ راهدار در آذربایجان‌غربی آماده اجرای طرح زمستانی هستند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به آغاز اجرای طرح زمستانی در راستای کاهش مخاطرات جاده ای در استان گفت: ۹۰۰ راهدار در این خصوص در طول فصل زمستان فعالیت خواهند کرد.

ایرج دست نشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد راهدار در همه جاده های آذربایجان غربی حضوری فعال خواهند داشت تا زمینه کاهش مشکلات مربوط به فصل زمستان در جاده ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: در طرح زمستانی امسال، ۶۹ اکیپ راهداری و ۲۰ گشت سیار راه اندازی شده و ۶۸ راهدارخانه مستقر در سراسر استان نیز آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برای طرح زمستانی امسال، ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در نظر گرفته شده است.

دست نشان گفت: کاهش تصادفات جاده ای و ایمن کردن تردد در مسیرهای مختلف سطح آذربایجان غربی، مهمترین هدف طرح زمستانی امسال به شمار می رود.

وی افزود: البته شهروندان نیز باید در این خصوص یاری گر ما باشند و ضمن خودداری از ترددهای غیرضروری در ایام سرد سال در جاده های استان، در صورت لزوم نیز موارد ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را در سطحی بالا رعایت کنند تا زمینه کاهش سوانح فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: سامانه تلفنی ۱۴۱ به منظور ارائه آخرین وضعیت راه های مواصلاتی استان به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و کاربران جاده ای می توانند به منظور اطلاع از وضعیت محور های مواصلاتی استان از این سامانه استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha