استاندار همدان: از ظرفیت‌های استان برای میزبانی مسافران نوروزی استفاده شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: مسئولان باید از ظرفیت های مختلف استان برای اسکان و میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران در نوروز سال ۱۴۰۱ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: جنبه های مختلف اجرایی و نحوه پذیرش مهمانان نوروزی به خوبی بررسی شود تا آمادگی لازم برای پذیرش مهمانان بیش از ظرفیت را داشته باشیم.

وی بیان کرد: طبق گزارش های دریافتی چهار هزار و ۵۰۰ تخت هتل ها و مهمانپذیرها و ۷۰۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده با این وجود می توان سالن های ورزشی را نیز برای اسکان مسافران نوروزی در شرایط اضطراری مجهز کرد.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اضافه کرد: کمیته تخصصی برای بررسی چگونگی اسکان و تغذیه مسافران نوروزی با در نظر گرفتن دیدگاه های دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و نسبت به بررسی دقیق این موارد اقدام کند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت شیوع سویه اُمیکرون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن به ویژه دُز سوم برای افراد بزرگسال و دُز نخست برای افراد پنج تا ۱۲ سال مورد تاکید است.

وی ادامه داد: همچنین به احتمال باز شدن مرزهای زمینی برای سفر به عتبات عالیات و  عبور زائران از جاده های این استان برای عزیمت به سمت مرز ، دستگاه مسئول از جمله حج و زیارت، راهداری، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه پدافند زیستی اقدام های لازم را برای  رعایت شیوه نامه های بهداشتی به عمل آورند.

استاندار همدان یادآوری کرد: نخستین پرواز به مشهد مقدس از فرودگاه همدان اواسط هفته گذشته صورت گرفت و از این پس ۲ روز در هفته(سه شنبه و جمعه) پرواز به مقصد مشهد و ۲ روز (دوشنبه و چهارشنبه) هم پرواز به مقصد کیش از این فرودگاه صورت می گیرد بنابراین باید تدابیر لازم برای ورود و خروج و کنترل مسافران اتخاذ شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه آموزش در همه مدارس استان با رعایت پروتکل های بهداشتی باید به صورت حضوری برگزار شود، گفت: آموزش و پرورش به گونه ای برنامه ریزی کند که ۱۰۰ درصد دانش آموزان سر کلاس درس حضور یابند و از شیفت بندی و زوج و فرد کردن مدارس خودداری شود.

وی افزود: همه اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی و مذهبی در شهرستان های دارای وضعیت قرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی با ظرفیت مکانی ۳۰ درصد، شهرستان های نارنجی با ظرفیت ۵۰ درصد و زرد با ظرفیت ۷۰ درصد به فعالیت مشغول شوند.

استاندار همدان تصریح کرد: همه رستوران ها شامل سنتی و کافی شاپ ها در شهرستان های دارای وضعیت قرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی و حداکثر ظرفیت مکانی ۳۰ درصد، شهرستان های نارنجی با ظرفیت ۵۰ درصد و زرد با ظرفیت ۷۰ درصد به فعالیت مشغول شوند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: تزریق دُز سوم واکسن برای همه کارکنان دستگاه های اجرایی، بانک ها، نهادهای عمومی، بخش خصوصی و اصناف که سه ماه از تزریق دُز دوم آنها گذشته پیگیری شود در غیر اینصورت باید هر ۱۵ روز یکبار تست پی سی.آر منفی را ارائه دهند.

وی ادامه داد: اعمال قانون در ترددهای روزهای منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی برای خودروهای شخصی که نسبت به سه دُز واکسن انجام ندادند صورت می گیرد.

استاندار همدان گفت: واحدهای اقامتی مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع  دستی نسبت به دریافت «QR» از سامانه هوشمند اقدام کند همچنین ارایه خدمات در اماکن اقامتی و هتل ها مشروط به ارائه تاییده تزریق سه دُز واکسن با ارائه تست منفی است.

قاسمی فرزاد افزود: با نوبت بندی دقیق حضور پزشکان در بیمارستان ها و اورژانس ها اجازه ندهیم خدمات دهی به بیماران در نوروز تعطیل یا مختل شود چرا که احتمال بروز هر گونه بحران وجود دارد بنابراین باید بیمارستان ها، اورژانس، هلال احمر و دستگاه های خدماتی باید آماده باشند.

وی با تاکید بر ضرورت نوبت بندی در فعالیت صنوف ادامه داد: نانوایی ها به ویژه آنهایی که در مسیر تردد مسافران واقع هستند باید در ایام تعطیل فعال باشند.

قدردانی فرمانده قرارگاه زیستی از استاندار همدان

 سردار «حاج مهدی فرجی» فرمانده قرارگاه زیستی و بازرس ویژه ستاد استانی مدیریت کرونا، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا از «علیرضا قاسمی فرزاد»، استاندار همدان به خاطر فراهم‌ کردن زمینه‌ها، امکانات و لوازم مورد نیاز سفر راهیان نور و همچنین زمینه‌سازی حفظ سلامت جان آن‌ها در مقابل کرونا قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، از نظر رنگ بندی کرونایی از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان شهرستان‌های رزن و درگزین در وضعیت قرمز، بهار در وضعیت زرد و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha