اجازه برگشت داروهای حیاتی از کردستان داده نمی‌شود

سنندج- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌پذیریم داروهای حیاتی از استان برگشت داده شود، گفت: این اقلام به هر شکل ممکن باید در بیمارستان‌ها یافت شود و در صورت کمبود و احتمال مشکلات پیش‌رو برای بیماران، همه باید پاسخگو باشیم.

به گزارش ایرنا، دکتر عطاالله حیدری روز شنبه در جلسه ستاد توزیع داروی استان کردستان در سنندج با محوریت بهبود شرایط توزیع دارو اظهار داشت: داروهای حیاتی و مهم، خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی استان است و نباید از این مقوله غفلت کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان از لحاظ مالی بیشترین مشکلات را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد، ادامه داد: خوشبختانه این دانشگاه از لحاظ دارو و ملزومات پزشکی اولین دانشگاه کشور است و با کمترین بدهی در کمترین فاصله زمانی پرداختی‌ها، در این زمینه مشکلات کمتری نسبت به بخش دارویی سایر دانشگاه‌ها دارد.

معاون عذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تلاش داریم در کمترین زمان ممکن معوقات مربوط به بخش دارویی پرداخت شود، افزود: امید است بتوانیم این تعهدات را به درستی اجرا کنیم چراکه هرکدام از ما در چرخه توزیع دارو جزوی از این فرایند هستیم، بنابراین باید تلاش کنیم مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

دکتر حیدری حضور مسوولان فنی در داروخانه‌ها و تعامل سازنده داروسازان با پزشکان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را الزامی دانست و گفت: در حال حاضر ۲۰۲ داروخانه خصوصی، ۵۱ داروخانه شبانه‌روزی و ۴۴ شرکت دارویی در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ستاد توزیع داروی استان به عنوان بالاترین مقام تصمیم‌گیری در بحث توزیع و تهیه دارو فعالیت می‌کند، اضافه کرد: رعایت برنامه‌های توزیعی ابلاغی سازمان با هماهنگی معاونت غذا و دارو و تلاش در راستای حل معضلات دارویی و کمرنگ شدن مشکلات این حوزه با اندیشیدن تدابیر لازم ضروری است.

دکتر حیدری با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و تحت تاثیر قرارگرفتن دارو و ملزومات دارویی، اظهار داشت: با توجه به کمبود نقدینگی، کمبود دارو و شرایطی که طی ۲ سال اخیر به واسطه بیماری کرونا حاکم بود همه جنبه‌های زندگی به ویژه اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات فوق، بیماری کرونا در استان به خوبی مدیریت شده‌ است، گفت: خوشبختانه کردستان از لحاظ مرگ و میر ناشی از کرونا پایین‌تر از میانگین کشوری است که این امر حاصل تلاش شبانه‌روزی حوزه سلامت محسوب می‌شود.

در این جلسه ضمن مطرح شدن و بررسی مشکلات در زمینه دارو از سوی نماینده داروسازان طرف قرارداد، نماینده انجمن داروسازان و دیگر حاضرین، مواردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha