سه هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان مرکزی ضبط شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان کشف و ضبط شد.

دکتر «سیروس سلمان نژاد» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از چهاردهم اسفندماه در استان مرکزی آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.

وی ادامه داد: بازرسی از ۲ هزار و ۲۵۰ واحد فرآوری، نگهداری، تولید و عرضه فرآورده خام دامی در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان مرکزی قرار دارد و از ابتدای طرح تاکنون بازرسی از یک هزار و ۴۱۰ مرکز انجام شده‌است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: هشت مورد تخلف در این بازرسی‌ها مشاهده شد که سه مورد به دادگاه و پنج واحد به تعزیرات حکومتی این استان معرفی و مقداری فرآورده خام دامی غیر مجاز نیز کشف و ضبط شده‌است.

سلمان نژاد گفت: ۵۵ گروه متشکل از ۸۸ نفر از بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان وظیفه نظارت و بازرسی از واحدهای عرضه، تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی را برعهده دارند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha