۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84680835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شجره طبیه بسیج در تربیت کادر انقلابی پیشگام بوده است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: از پویایی و بالندگی سپاه و مجموعه بسیج همین کافی است که علاوه بر خدماتی که انجام می دهند و حضوری که در همه عرصه ها دارند در تربیت کادر انقلابی هم پیشگام بوده اند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در اجلاسیه سالیانه مجمع بسیجیان استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برخی از نهادها در کشور ما مصداق تعبیر امر جامع قرآن هستند، یعنی متولی امر جامع بوده، به یک امر اختصاص نداشته، به جزیی وابسته نیستند و وجودشان جامع است نهاد مقدس بسیج از جمله این نهادها است.

وی با بیان اینکه نگاه امام راحل نسبت به بسیج نگاه بسیار گسترده و یک افق فرامرزی و فرادینی بود، افزود: مخاطب حضرت امام(ره) در تشکیل بسیج فقط ملت ایران نبود بلکه ایشان تعبیر بسیج مستضعفین را بکار بردند و هرکسی در هر جایی از دنیا بنا است در مقابل استکبار بایستد مخاطب پیام امام راحل بود.

استاندار کردستان اضافه کرد: این شجره طبیه در طول بیش از چهار دهه در همه عرصه ها جامعیت خود را انشان داده است و به آن مسیر و سمتی حرکت می کند که همه آزادیخواهان و مستضعفان در جهان را جمع کرده و زمینه انقلاب جهانی را فراهم آورد.

وی یادآور شد: ما در هشت سال دفاع مقدس متوقف نشدیم بلکه این بالندگی و پویش تربیت نسل انقلابی همچنان ادامه دارد، وقتی جوانان دهه هفتادی شهید حججی را تحویل انقلاب اسلامی می دهند و بسیاری دیگر، خیلی از دهان ها بسته و تحلیل‌های سطحی رد شد.

زارعی کوشا ادامه داد: خیلی ها گفتند اگر روزی جنگی در این ممکلت صورت بگیرد این نسل دیگر نسلی نیستند که پای کار باشند اما خداوند زمینه ای فراهم کرد که در این کشور نوجوانان ما کاری کارستان کردند و رشادتهایی را نشان دادند که یاد شهدای دفاع مقدس زنده شد و این نشان نشانه های بسیار ارزشمند باید گفته شود.

جهاد تبیین نیاز امروز جامعه است

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین امروز جزو کلیدواژه هایی است که رهبری بیان فرمودند و تبدیل به گفتمان عمومی در جریان انفلابی می شود و باید به الزامات آن به صورت جدی توجه شود.

وی افزود: اولین لازمه جهاد تببین این است که خود ما با این تعبیر رهبری برخورد شعاری نکنیم چرا که خواسته رهبر معظم انقلاب (مدظلله العالی) عمق بخشی، کار محتوایی و کار موثر است و دومین نکته این است که جهاد تبیین نیاز به زمینه دارد و وقتی که زمنیه جهاد تبیین را کارآمدی قرار دهیم آن وقت همه کارها بدرستی پیش می رود.

زارعی کوشا اضافه کرد: اگر دستگاه های اجرایی، قضایی و مقننه از خود کارآمدی نشان داد آن وقت فضا برای جهاد تبیین فراهم است، اما اگر کارآمدی وجود نداشت ما به در بسته می خوریم، ضمن اینکه اگر کارآمدی از خود نشان ندهیم تبلیغ دشمن جای تبیین ما را خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: مدیران جهادی اگر می خواهند در زمینه جهاد تبیین قدم بردارند باید با کارآمدی زمینه را فراهم کنند و بنده بارها گفته ام راهبرد موفق بویژه در کردستان خدمت به مردم است چرا که مردم اینجا دولت را معادل نظام می دانند و ما باید به این توجه داشته باشیم.

استاندار کردستان اظهار داشت: اگر ما درگیر دعوای سیاسی با خود بوده، مسابقه تخریب بگذاریم، مانع تبیین خواهیم بود و اگر امروز دشمن از فضا مجازی استفاده می کند تا مانع تبیین دستاوردهای انقلاب شود بخشی از این خوراک را ما، بخشی را جریانات سیاسی و بخشی را نیز ناکارآمدی دستگاه های اجرایی در طی سالیان گذشته فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه مخاطب جهاد تبیین آحاد جامعه است اما کسی که زمینه این تبیین را فراهم کند در درجه اول مسوولان هستند و امیدواریم بتوانیم روی این موضوع کار اساسی انجام دهیم.

در ادامه این جلسه از کارگروه های برتر بسیج استان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha