هواشناسی: غلظت گرد و غبار در استان کرمانشاه کاهش می‌یابد

کرمانشاه - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: انتظار می‌رود از اوایل امشب (شنبه) به تدریج شاهد کاهش غلظت گرد و غبار در نقاط آلوده استان باشیم.

«علی‌محمد زوراوند» در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوای برخی مناطق استان که از شب گذشته غبارآلود شد سبب کاهش شدید کیفیت هوا و میزان دید افقی گردیده‌ است.

وی تصریح کرد: غلظت گرد و غبار در نواحی مرزی و نیمه غربی استان سبب کاهش شدید کیفیت هوا و میزان دید افقی شده است.

زوراوند ادامه داد: پیش بینی می شود از بعدازظهر امروز بتدریج از غلظت گرد و غبار کاسته شود اما فردا (یکشنبه) نیز هوای استان احتمالاً کم و بیش غبارآلود خواهد بود.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: در روز دوشنبه پدیده قابل توجهی در سطح استان نخواهیم داشت اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه عبور موج ناپایداری علاوه بر وزش باد و کاهش نسبی دمای روزانه سبب بارش های پراکنده ای عمدتاً در نواحی شمالی و شرقی استان خواهد شد.

وی یادآور شد: با خروج موج مذکور از جو منطقه، در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در سطح استان بطور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به ۲۶۴ میلی متر رسید

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه میانگین بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا ۲۰ اسفند) به حدود ۲۶۴ میلی متر رسیده است، افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۳۱۸ میلی متر بارندگی داشته ایم ۱۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۲۵ درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه پاوه با بارشی به مقدار ۵۴۵ میلی متر بیشترین بارش ها را داشته است، ادامه داد: ثلاث باباجانی با ۴۲۹ میلی متر و جوانرود با ۳۴۰ میلی متر در رده های دوم و سوم پربارش ترین شهرهای استان قرار داشته اند.

زوراوند تصریح کرد: سومار با ۹۴ میلی متر بارش، قصرشیرین با ۱۵۸ میلی متر و حمیل با ۱۶۵.۵ میلی متر کمترین بارش های امسال را به خود اختصاص دادند.

کاهش ۳۱ درصدی بارش در شهر کرمانشاه

معاون اداره کل هواشناسی استان میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز حدود ۱۹۴ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۸۵ میلی متر بوده ۳۱ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی های سال زراعی جاری نسبت به سال قبل در اکثر شهرهای استان، یادآور شد: به جز سرپل ذهاب، گیلانغرب، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی که بین ۵ تا ۴۰ درصد رشد داشته اند، بقیه شهرهای استان بین ۲ تا ۴۶ درصد با کاهش بارش ها مواجه بوده اند.

زوراوند در پایان تصریح کرد: بیشترین افزایش بارش متعلق به ثلاث باباجانی با ۴۰ درصد و بیشترین کاهش بارندگی نیز متعلق به ماهیدشت با ۴۶ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha