طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در جهرم آغاز شد

شیراز-ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم گفت: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در جهرم آغاز شده است که به این منظور در شهر جهرم ۱۸نفر جمع‌آوری شده‌اند.

نسرین زارعی یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان جهرم افزود: این طرح ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر است و بر خلاف طرح‌های قبلی که مدت‌دار و کوتاه بوده است، این طرح‌ جامع‌تر و طولانی‌مدت است.

 وی بر لزوم مشارکت داخلی و ظرفیت شهرستان در اجرای طرح‌های ساماندهی معتادان تأکید کرد و افزود: با اجرای این طرح مقرر است که ۵۰درصد بحث تأمین هزینه از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر و ۵۰ درصد هم از ظرفیت شهرستان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی ضمن تشکر و تقدیر از دستگاه های همکار در اجرای این طرح از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، بهزیستی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر و دانشگاه علوم پزشکی افزود: سایر دستگاهها نیز در ادامه مکلف به همکاری در اجرای این طرحند.

زارعی با بیان اینکه ساماندهی معتادان متجاهر در مرحله اول با تمرکز بر نقاط پر تردد شهر اجرایی می‌شود، گفت: معتادان متجاهر شناسایی شده پس از طی مراحل غربالگری و انجام تست کووید ۱۹به مرکز ترک اعتیاد منتقل خواهند شد.

۴۰ معتاد متجاهر در شهر جهرم وجود دارد

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم نیز در این جلسه گفت: آمار معتادان متجاهر در جهرم تقریبا ۴۰نفر است که باید برای جمع‌آوری آن‌ها اقدام قانونی انجام شود.

مهدی  سلمانی افزود: ساماندهی معتادان متجاهر صرفاً با اقدامات فیزیکی و انتقال از نقطه‌ای به مکان دیگر قابل حل نیست، ساماندهی این دسته از معتادان که تأثیر منفی در چهره عمومی شهر هم دارند، نیازمند به میدان آمدن همه دستگاه‌های متولی است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha