۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84683228
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار دادستان سمنان: متخلفان چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروز میهمان بازداشتگاه می‌شوند

سمنان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: دستگاه قضایی با افرادی که بدون توجه به تذکر و هشدارها اقدام به برپایی تجمع در چهارشنبه آخر سال و برهم زدن آرامش، امنیت و سلامت جامعه کنند، برخورد قاطع می‌کند و چنان چه متخلفی دستگیر شود تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، محمد شریف‌ابراهیمی، روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: مراسم چهارشنبه آخر سال به دلیل نبود فرهنگ‌سازی صحیح، توجه نکردن به هشدارها، رعایت نکردن موارد ایمنی و وجود هیجانات آنی به خصوص در بین جوانان و نوجوانان، هر سال شیرینی عید نوروز را به کام خانواده‌ها تلخ می کند و در این رابطه افرادی جان خود را از دست می دهند و یا دچار مصدومیت شدید و جبران ناپذیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه مطابق مقررات شرعی و قانونی حفظ جان خود و دیگران ضروری و لازم است گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجتناب از تجمع‌های غیرضروری، لازم است مردم از حضور خود و فرزندان در تجمعات آخر سال خودداری کنند که از حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: چنانچه والدین در نگهداری و مراقبت از اطفال و نوجوانان خود کوتاهی کنند و در اثر رفتار مخاطره آمیز فرزندان‌شان خسارتی به بار آید، مسئولیت کیفری و مدنی دارد و از ناحیه دادستانی مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

شریف‌ ابراهیمی بیان کرد: همچنین به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و کمک به کادر درمان، توصیه می شود در تعطیلات نوروز مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و از منزل و اموال خود نیز مراقبت کنند.

وی افزود: شهروندان اطمینان داشته باشند که در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز، به سارقان محکوم در زندان به هیچ وجه مرخصی داده نمی‌شود.

شریف‌ ابراهیمی بیان کرد: به دستگاه های نظارتی نیز در راستای افزایش نظارت‌ها در حوزه بازار، بهداشت، سلامت عمومی و حفظ انفال و اموال عمومی و بیت المال دستورات قضایی لازم داده شد و در صورت کوتاهی دستگاه‌های متولی، با هر گونه ترک فعل، اقدام قاطع قانونی به عمل می‌آید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: شهروندان نیز با ضابطان و دستگاه‌های نظارتی همکاری کنند که تعطیلات نوروز با آرامش و ایمنی و سرشار از نشاط و شادابی پشت سر گذاشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha