۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبر: 84683470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش پراکنده باران استان همدان را فرا می‌گیرد

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبر: 84683470
بارش پراکنده باران استان همدان را فرا می‌گیرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی نفوذ یک سامانه ضعیف و افزایش میزان رطوبت هوا، بارش پراکنده باران از امروز /دوشنبه/ برخی از نقاط استان را فرا می‌گیرد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری همراه با افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: میزان رطوبت هوا از عصر امروز افزایش می‌یابد و تا روز پنجشنبه بارش پراکنده باران بیشتر نقاط استان را فرا می گیرد.

باقری شکیب ادامه داد: در این مدت شدت وزش باد همچنان ادامه دارد و از روز جمعه با کاهش وزش باد، دمای کمینه هوای استان به شدت افت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در کبودرآهنگ به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسیده است، گفت: در چند روز آینده میزان آلاینده های جوی نیز در مناطق شهری و صنعتی استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و رزن با یک درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین نقاط استان همدان بودند.

وی اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۶ و ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha