۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84684956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصویب ۶۳ طرح گردشگری و چند خبر کوتاه دیگر از کردستان

سنندج- ایرنا- تصویب ۶۳ طرح گردشگری با اشتغالزایی بیش از یک ‌هزار نفر، کمک چهره شاخص ورزشی شهر سنندج به زندانیان، برگزیده شدن مربی کامیارانی در دومین مهرواره ملی «پرواز لالایی‌ها» و برگزاری ورکشاپ ترکیب بندی در عکاسی در شهر سنندج عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، معاون گردشگری و سرمایه‌ گذاری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: امسال ۱۲۸ طرح سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد تاسیسات گردشگری به کمیته ‌فنی استان واصل و بررسی شده است که بر اساس نظر اعضای این کمیته‌، با ۶۳ طرح موافقت و بقیه مشروط به استعلام و یا رد شده‌اند.

آرمان وطن ‌دوست افزود: حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های تصویب شده بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است که با هدف ایجاد اشتغال، تقویت زیرساخت‌های اقامتی، پذیرایی و تفریحی و رونق اقتصادی استان مصوب شده‌اند.

وی ادامه داد: با اجرا و بهره‌برداری از این تعداد طرح سرمایه‌گذاری از جمله ایجاد واحدهای پذیرایی، مجتمع گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، برای بیش از یک‌ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کردستان، با بیان اینکه این طرح‌ها طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌ فرهنگی بررسی شده، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار، میزان ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تاسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

برگزاری ورکشاپ ترکیب بندی در عکاسی در شهر سنندج

ورکشاپ ترکیب بندی در عکاسی در سنندج به همت «فرهاد مطاعی» از عکاسان باسابقه استان کردستان، عصر دوشنبه ۲۳ اسفندماه با استقبال خوب مردم در سالن شماره ۲ سینما بهمن سنندج برگزار شد.
ورکشاپ ترکیب بندی در عکاسی با حضور ۱۲۰ نفر از علاقه مندان به عکاسی به مدت ۲ ساعت برگزار شد که در بخش اول این ورکشاپ به بررسی تاریخ هنر و نحوه نگرش هنرمندان به ترکیب بندی آغاز، سپس مطالعه ترکیب بندی نقاشی، عکاسی و تصاویر سینمایی پرداخته و در ادامه نحوه الهام گرفتن سینماگران از نقاشی و دلایل استفاده از آن بررسی شد.

بخش دوم ورکشاپ به تحلیل جهان بینی استیو مک کوری گذشت و سپس المان های تکرار شونده در عکس های استیو مک کوری مورد بررسی قرار گرفت.

«فرهاد مطاعی» مدرس این ورکشاب، دارای کارشناس ارشد عکاسی و مدرس دانشگاه بوده که پیشتر نیز ورکشاپ‌هایی در زمینه تاریخ عکاسی مستند و روایت در مجموعه عکس مستند را در سنندج برگزار کرده است.

کمک چهره شاخص ورزشی شهر سنندج به زندانیان

چهره شاخص ورزشی استان کردستان در بازدید از زندان مرکزی شهر سنندج، تعدادی البسه و تجهیزات ورزشی به زندانیان این شهر کمک کرد.

در این دیدار، چند زندانی درخواست میز تنیس روی میز و فوتبال دستی را داشتند که او هم مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جهت صرف تجهیزات ورزشی به انجمن حمایت از زندانیان کمک مالی اهدا کرد.

با انجام این کار خیر و اجتماعی، لحظات نابی برای زندانیان شهر سنندج فراهم و موجبات شادی و خوشحالی آنها فراهم شد.

حیدر پسندیده، رییس زندان مرکزی سنندج نیز در این دیدار گفت: حضور آقای ذوالفقارنسب مایه افتخار و خوشحالی و مباهات برای زندان شهر سنندج است که از زحمات این چهره ورزشی استان برای خوشحال کردن این زندانیان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

لالایی فولکلور مربی کامیارانی در دومین مهرواره ملی «پرواز لالایی‌ها» برگزیده شد

دومین مهرواره کشوری «پرواز لالایی‌ها» با معرفی برگزیدگان در چهار بخش کودک، نوجوان، بزرگسال، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها به کار خود پایان داد.

با پایان یافتن مرحله داوری آثار، اثر لالایی فولکلور «مریم اسدی» مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کامیاران در بخش صوتی از کامیاران به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شد.

ماندگاری و ایجاد صمیمیت بین اعضای خانواده و با استفاده مناسب و درست از فضای مجازی، آشنایی و شناخت بیشتر با فرهنگ و هویت اقوام ایرانی اسلامی، ترویج آداب و رسوم محلی، ایجاد پویایی و نشاط در بین کودکان ونوجوانان، تاثیر لالایی‌ها در صمیمیت حاکم برفضای خانواده‌ها، افزایش ارتباط چشمی و شنیداری اعضای خانواده با یکدیگر  از اهداف برگزاری دومین مهرواره ملی پرواز لالایی‌ها بود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

دعوت ۲ فوتبالیست کردستانی به اردوی تیم ملی زیر ۲۳ سال کشور

«محمدرضا رضایی» و «متین پارسا» ۲ فوتبالیست جوان کردستانی با دعوت سرمربی تیم ملی فوتبال رده سنی زیر ۲۳ سال کشور اردوی تمرینات این تیم در مرکز ملی فوتبال به میزبانی تهران فراخوانده شدند.

دور جدید تمرینات ملی پوشان فوتبال زیر ۲۳ سال کشور از ۲۶ اسفندماه با حضور ۲۷ ورزشکار آغاز می شود و تا ۲۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha