موافقت مجلس نمایندگان ژاپن با افزایش بودجه میزبانی از نظامیان آمریکایی

تهران – ایرنا - مجلس نمایندگان ژاپن روز سه‌شنبه توافق جدید با آمریکا درمورد بودجه توکیو برای میزبانی از نیروهای نظامی آمریکایی در ژاپن را تصویب و راه را برای افزایش این مبلغ برای پنج سال آینده به ۱.۰۵ هزار میلیارد ین (۸.۹۰ میلیارد دلار) هموار کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کیودو، انتظار می‌رود که حمایت کشور میزبان برای یک دوره پنج‌ساله از سال مالی ۲۰۲۲ که از فروردین شروع می‌شود، نسبت به ۷۵ میلیارد ینی که بین سال‌های مالی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ هزینه شد، افزایش یابد. این افزایش منعکس‌کننده درخواست‌های آمریکا از توکیو برای پرداخت بیشتر هزینه‌ها به بهانه رشد هزینه های دفاعی چین و فضای امنیتی منطقه است.

با انقضای قرارداد فعلی در پایان ماه جاری، دولت ژاپن در نظر دارد پیمان جدید را به سرعت در مجلس شوراها تایید کند.

بنا به گزارش کیودو، توکیو و واشنگتن درحالی مذاکرات خود را در مورد برنامه بودجه دفاعی جدید در سال ۲۰۲۰ آغاز کرده اند که توافق قبلی را به مدت یک سال تا سال مالی ۲۰۲۱ تمدید کرده بودند؛ زیرا زمان آن با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همزمان بودند.

بزرگترین بسته حمایتی که توکیو برای آمریکا به عهده گرفت، ۱.۳۵ هزار میلیارد ین در پنج سالی بود که از سال مالی ۱۹۹۶ شروع می شد.

بودجه جدید، هزینه های دستیابی به یک سیستم پیشرفته را برای استفاده در تمرینات مشترک نیروهای دفاع شخصی ژاپن و نیروهای آمریکایی و همچنین برای ساخت تاسیساتی مانند آشیانه ها پوشش می دهد.

با توجه به انتقادات داخلی در ژاپن مبنی بر پرداخت هزینه های برق، سوخت و آب پایگاه های آمریکا از بودجه کشور، دولت در نظر دارد مبلغ تخصیص یافته برای این اقلام را  به تدریج کاهش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha