۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84685439
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمبولانس‌های اورژانس شاهرود در هر ۳۵ کیلومتر از جاده‌ اصلی مستقر هستند

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ برای آرامش بیشتر مسافران نوروزی و سرعت عمل در امدادرسانی به مصدومان حوادث احتمالی در طرح نوروزی در هر ۳۵ کیلومتر در حاشیه جاده‌ اصلی مستقر می‌شود.

فرحناز جان محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شهرستان شاهرود در مسیر جاده سراسری تهران به مشهد و بالعکس قرار دارد، افزود: برای سرعت عمل و تسریع رسیدگی به مصدومان احتمالی حوادث جاده‌ای نوروز امسال با اجرای این طرح آرامش و آسایش خیال مسافران را بیش از گذشته شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همشهریان شاهرودی نیز با توجه به مخاطرات چهارشنبه آخر سال باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند، ابراز داشت : ۶ دستگاه آمبولانس با حضور دو کارشناس فوریت‌های پزشکی در میدان‌های اصلی برای پوشش حوادث احتمالی این روز مستقر هستند.  

به گفته وی، هیچ گونه وسایل آتش بازی و مواد محترقه بی خطر وجود ندارد و کوچکترین آنها با کمی بی‌احتیاطی می‌تواند حوادث بزرگ و جبران ناپذیری را باعث شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه طرح نوروزی اورژانس۱۱۵ از ۲۵ اسفند ماه آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد، تاکید کرد: اتوبوس آمبولانس اورژانس با ۱۳ تخت و  دو کارشناس در کمپ الغدیر میدان ورودی شهر شاهرود به عنوان پایگاه سلامت سیار و همچنین  برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات مستقر خواهد شد.

جان محمدی با بیان اینکه بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ شاهرود هم در نورزو امسال در پایگاه امداد جاده‌ای فراش آباد مستقر می‌شود، اظهارداشت : استقرار این بالگرد امکان دسترسی سریع کارشناسان اورژانس ۱۱۵ را برای خدمت رسانی بهتر به مصدومان احتمالی حوادث جاده‌ای محور سراسری مشهد به تهران و بالعکس را برای کاهش تلفات میسر می‌کند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: تعداد ۱۷۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی شاهرود در چهار پایگاه شهری و ۱۶ پایگاه جاده ای برای خدمت رسانی و آرامش مردم در آمادگی کامل بسر می‌برند.

محورهای ارتباطی استان سمنان که بخشی از جاده سراسری تهران به مشهد محسوب می شود، یکی از پرترددترین راههای عبوری کشور است. براساس آمار سالانه حدود ۲۰ میلیون تردد در این مسیر انجام می شود و حوادث مختلفی نیز در آن روی می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha