هزار نفر از ایثارگران خراسان رضوی امسال استخدام رسمی شده‌اند

مشهد- ایرنا- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: هزار نفر از ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان استان امسال بر اساس اجرای قانون تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران، در دستگاههای دولتی استان استخدام رسمی شده‌اند.

صدیقه خدیوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال پنج هزار مکاتبه با دستگاههای اداری برای تبدیل وضعیت شغلی و استخدام رسمی ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان استان انجام شده است که از این تعداد سه هزار مورد مربوط به کارکنان زیرمجموعه شهرداری مشهد است.
وی ادامه داد: برای انجام این روند، بررسی قراردادها و سوابق بیمه ای افراد شاغل در دستگاه های دولتی انجام شده تا مطمئن شویم این افراد مشمول قانون تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران هستند یا خیر.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: افرادی که به واسطه مدت حضور در جبهه نیز مشمول قانون تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران می شوند باید با سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مکاتبه کنند لذا برآورد می شود حدود ۱۵ هزار نفر در استان مشمول قانون تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران شوند.

تمامی دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به استناد بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و به تبع آن بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور، مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی همه مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع که با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور به صورت تمام وقت شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت آزمایشی (رسمی آزمایشی)، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی است به صورت استخدام رسمی اقدام کنند.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha