امسال بیش از ۱۳ تُن مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شده است

ارومیه - ایرنا - فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری، ۱۳ تُن انواع مواد مخدر در استان کشف و نزدیک به ۱۴ هزار نفر هم در این خصوص دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سردار مسعود خرم نیا سه‌شنبه شب در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: همچنین در طول امسال، بیش از ۱۰۱ تن انواع پیش ساز مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شده که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با اشاره به دستگیری نزدیک به ۱۴ هزار نفر فعال در حوزه قاچاق و توزیع مواد مخدر در آذربایجان غربی طی سال جاری اضافه کرد: از این تعداد، بیش از ۸۰۰ نفر قاچاقچی و ۲ هزار و ۴۰۱ نفر نیز توزیع کننده بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال جاری ۴۶۸ خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر در استان توقیف شده و ۷۰۴ میلیارد تومان از اموال آنان نیز کشف شده که در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش صورت گرفته در حوزه کشف مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ در استان طی سال جاری گفت: در کنار مقابله با اعتیاد، افراد معتاد نیز باید مورد توجه نهادهای مسوول قرار گرفته و روند درمان و نگهداری آنان، در دستور کار جدی مدیران حوزه های مرتبط باشد.

رضا ابراهیمی افزود: توسعه کمپ های نگهداری و مراکز درمانی برای آنان، از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.

وی اضافه کرد: برای بهبود عملکرد مرکز نگهداری معتادان در ارومیه هم ۳۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که برای بخش های مختلف هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در حوزه کشف مواد مخدر در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha