آثار و اندیشه‌های مشاهیر و بزرگان ایرانی پیوند عمیقی با گذشته، امروز و آینده  دارد

اصفهان - ایرنا - دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نام، یاد و آثار و اندیشه‌های مشاهیر و بزرگانی همچون حکیم نظامی همواره پیوند عمیقی با زندگی گذشته، امروز و آینده مردم کشور ما دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  محمود شالویی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شاعر پارسی حکیم نظامی در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان افزود: موضوع مربوط به حکیم نظامی و سایر مفاخر ایرانی  نباید تنها به برگزاری برخی از همایش‌ها و نشست‌ها محدود شود بلکه برای حفظ نام و یاد این مفاخر باید همواره این مناسبت‌ها را گرامی بداریم و خیابان‌ها و میدان‌های شهری را با نام این بزرگان زینت ببخشیم.

وی ادامه داد: بمناسبت گرامیداشت و نکوداشت حکیم نظامی، شاعر نامدار ایرانی و از مفاخر فرهنگ و ادب فارسی، مناسبت‌ها و برنامه های متعددی در سراسر ایران اسلامی از شهرهای بزرگ تا شهرهای کوچک برنامه ریزی شده و به مرحله اجرا در آمده است.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: استان اصفهان و شهر اصفهان برای بزرگداشت حکیم نظامی سنگ تمام گذاشتند و در این مدتی که برنامه‌های مختلفی بمناسبت بزرگداشت این حکیم نامی برگزار شده هفته حکیم نظامی را با برنامه های مختلف زیر پوشش خود قرار دادند.

وی تاکید کرد: کارنامه فعالیت‌های فرهنگی استان اصفهان در زمینه بزرگداشت مفاخر و مشاهیر ایرانی از جمله حکیم نظامی نسبت به استان های دیگر درخشان‌تر است.  

شالویی اضافه کرد: در برنامه امروز هم ضمن تجلیل از حکیم نظامی و تحلیل و تفسیر آرا و اندیشه‌های این شاعر نام آور، هنرمندان، فرهنگیان، فرزانگان و شاعران و ادیبان هم به سرودن اشعاری در باره حکیم نظامی و در باره آثار این شاعر توانا همت گماشتند و هنرمندان تجسمی هم هنرهایی را در این زمینه ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: این شاعران و ادیبان متعلق به یک قرن و دو قرن نیستند و اگرچه از گذشته‌های دورند اما تا آینده‌های پیش رو هم می‌توانند فرا راه ما باشند چرا که شاعران و ادیبان معنوی هستند که درس خویش را با حکمت و معرفت در هم آمیختند و آثاری بس پسندیده برای ما به یادگار گذاشتند که می تواند برای راهبری نسل امروز ما تاثیر بسزایی را داشته باشد.

روز ۲۱ اسفند در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی گوی قرن ششم ایرانی ثبت شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای آغاز دوره مسئولیت محمد مهدی اسماعیلی با تشکیل ستادی درصدد است طی یک هفته ویژه برنامه ها و فعالیت هایی را در این راستا داشته باشد که برنامه امروز نیز در ادامه اجرای همین برنامه ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha