معاون وزیر تعاون: جامعه ۱۵ میلیونی کارگران به کمک اندیشه‌ای هنرمندان نیاز دارد

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کار و تولید در عرصه هنر و ادبیات بسیار عقب است و جامعه ۱۵ میلیونی کارگری، متناسب با رسالتی که دارد، نیاز به تولید محتوا، فیلم، سریال، شعر و داستان دارد و در این خصوص نیازمند کمک و حضور هنرمندان است.

محمد چکشیان روز چهارشنبه در آیین گشایش ۱۳۰ خانه فرهنگ کار خراسان رضوی و یادواره شهدای جامعه کار و تلاش در مشهد، افزود: از مهمترین موانع تولید، موانع فرهنگی و عدم توجه به ارزش کار است. موقعیت کار و نیروی کار داریم اما وقتی کار ارزش حساب نمی‌شود ظرفیتها خالی می‌ماند.

وی ادامه داد: فرهنگ مهارت آموزی را نیز باید گسترش داد و اگر این فرهنگ، گسترش نیابد تحصیل‌کرده ما نسبتی با بازار کار و بر عکس نخواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در جنگ ترکیبی همه جانبه و نابرابر با دشمن هستیم و نقطه آسیب ما و هدف دشمن اقتصاد است که اگر بتواند ما را زمینگیر کرده و به بسیاری از اهداف خود برسد و ما برای مقابله با دشمن راهی جز تلاش نداریم.

چکشیان افزود: فقط با نوشتن و حرف، فرهنگ کار اتفاق نمی افتاد و به آموزش بنیادی در جامعه نیاز است. در وزارت دبیرخانه ستاد ملی ارتقای فرهنگ کار راه اندازی شده که هدف از این اقدام بهبود مولفه و شاخصه‌های فرهنگ و ارزش کار در یک جریان ملی است.

چکشیان با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم ۴۷۲ خانه فرهنگ کار در کشور فعال بود، افزود: در ۶ ماه اخیر ۲۰۰ خانه فرهنگ کار به تعداد قبلی افزود شده است که از این تعداد ۱۳۰ خانه فرهنگ کار مربوط به خراسان رضوی است.

وی گفت: در خصوص خانه فرهنگ کار به بازخوانی نیاز داریم. افزایش تعداد به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند و باید کارآمدی و اثربخشی و نقاط قوت و ضعف آنها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدای کارگری گفت: شهیدانی چون شهید برونسی و سلیمانی، شهدای راه تلاش و بهترین الگو برای ما هستند. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

چکشیان ادامه داد: نباید بگذاریم راه و هدف شهیدان اشتباه فهمیده و یا به فراموشی سپرده شود. باید ببینیم شهدا برای چه رفتند و وظیفه ما چیست. خدمت به مردم، پیروی از ولایت، عدالت و مراقبت از بیت المال برای شهدا مهم بود.

فرزند شهید "عبدالحسین برونسی" هم در این همایش گفت: پدرم گرچه تحصیلات علمی و دانشگاهی نداشت اما روح بلند و پاک و با اخلاصی داشت.

مهدی برونسی افزود: کسانی که به نام آقازداگی از بیت المال سوءاستفاده و حیف و میل می‌کنند و تمایلات شیطانی خود را به پیش می‌برند حرامزاده هستند و تنها مسوولانی که صادقانه خدمت کرده و از بیت المال به درستی محافظت و استفاده می‌نمایند برازنده داشتن نام "آقازادگی" هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha