تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و تولید/ مدل ورزش بانوان کارگر طراحی شده است

تهران-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و تولید و راه اندازی ٨٣ خانه بهداشت کارگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد چکشیان» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه اجتماعی دغدغه سلامت جامعه کار و تولید را داریم و اقداماتی مانند سند ملی ارتقای سلامت روان تدوین و رونمایی شد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت مردم در سه حوزه فعالیت می کند، گفت: این وزارتخانه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه های مختلفی دارد. 

وی بیان داشت: اکنون سه هزار و ٧٧٧ خانه بهداشت کارگری داریم که یک میلیون نفر را پوشش می دهند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون با اشاره به وجود ٢٨٨ مجموعه ورزشی ویژه کارگران، گفت: این مجموعه ها نیاز به ارتقای کیفی و کمی دارند. مسابقات و رویدادهای ملی توسط فدراسیون ورزشی کارگری برگزار می شود همچنین ٣٧ رویداد ملی در ٢٧ رشته ورزشی برای جامعه کارگری برگزار شده است.

چکشیان با اشاره به برنامه ها در حوزه فرهنگ اجتماعی گفت: اقداماتی باید در بدنه وزارت و جامعه کارگران انجام شود از این رو نخستین جشنواره تاریخ بازنشستگی کشوری و انتقال تجربه فراخوان شد چراکه استفاده از این دانش برای جوانان گام دوم انقلاب نیاز است. 

وی اضافه کرد: بر این اساس نقاط کلیدی زندگی بازنشستگان توسط خانواده های آنانا احصا و پیاده سازی می شود و به برترین آثار هدیه اختصاص می یابد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون بر مساله اهمیت فرهنگ کار در رشد و پیشرفت کار در جامعه تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین موانع تولید مباحث فرهنگی است ارزش کار در جامعه ما به اندازه کافی بزرگ دیده نمی شود از این رو نیروی کار مهارت کافی ندارد. 

وی افزود: مشکل کارهای تیمی و گروهی به صورت تعاونی داریم باید فرهنگ مشارکت اجتماعی در کار و کارآفرینی در جامعه ترویج شود. اگر مهارت نباشد رضایت شغلی ایجاد نمی‌شود حتی اگر دانش و تحصیل در حوزه کاری وجود داشته باشد. در همین راستا تا نتوانیم مسایل مهارت آموزی را ارتقا دهیم با مشکل روبرو خواهیم بود.

چکشیان با اشاره به راه اندازی دبیرخانه ستاد ملی نهضت ارتقای فرهنگ کار، گفت: این دبیرخانه در وزارت کار ایجاد شد تا با ارتقای فرهنگ کار، بهره وری، پیشرفت و ارزش ناخالص ملی را افزایش دهیم. 

وی ادامه داد: با این نهضت به دنبال متقاعد کردن افرادی است که تریبون به دست دارند تا از ظرفیت این افراد،  فرهنگ کار و مهارت آموزی را در جامعه تبیین کنیم در همین راستا از توانمندی شخصیت های فرهنگی و هنری از جمله بازیکنان، بازیگران، رسانه ها و سایر اقشار جامعه به عنوان سفیران و مروجان فرهنگ کار و کارآفرینی بهره ببریم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون خواستار ارائه پیشنهادات و ایده های خلاقانه برای تحول در حوزه ورزش کارگری شد.

وی با اشاره به اینکه به سمت توسعه ورزش همگانی حرکت می کنیم گفت: زمانی این ورزش شکل می گیرد که مردم در آن نقش آفرینی کنند. 

چکشیان از ارائه مدل ورزش کارگری بانوان خبر داد و گفت:  از این جهت که بانوان کارگر نقش افرین در تولید و خانواده هستند برنامه ریزی برای ورزش کارگری طراحی و اعلام رویکردها صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha